Wat wordt bedoelt met 1Gb werkgeheugen en 160 Gb harde schijf?

zie hier boven

Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
in: Hardware

Het beste antwoord

Werkgeheugen wordt gebruikt om te rekenen en niet voor opslag, die 160 GB wordt gebruikt voor opslag van bestanden en data en niet om te rekenen (buiten een klein percentage dat je pc " leent" om dingen die het gebruikt om te rekenen). Het zijn dus twee totaal verschillende dingen. Om tegenwoordig mee te komen heb je snel 1 Gb nodig om te rekenen en afhankelijk wat je op wilt slaan kom je een eind met 160. Anders sluit je gewoon een externe schijf aan en die zijn tegenwoordig snel 1Tb (1000 Gb)
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
1 Tb = 1024 Gb
;-)
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Je hebt natuurlijk volkomen gelijk, maar ik gaf het alleen maar aan als verduidelijking en in de volksmond ronden we dat graag af. ;-)

Andere antwoorden (2)

Om maar in de oude termen te blijven: 1 GB RAM geheugen en 160 GB ROM geheugen. Op je RAM schijf staan ondermeer je besturingssysteem (Windows) en aanverwante programma's. Op je ROM schijf knal je al die mp3-tjes, je spelletjes, je documenten, je extra programma's, etc. etc. etc...

Meestal staat Windows ook (af fabriek) vast op je RAM schijf in de PC, waardoor je na een onverhoopte 'FormatC' je Windows niet opnieuw hoeft te instaleren...
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Je RAM geheugen is 'vluchtig'. Zodra je PC stroomloos is, is alles hier gewist. Windows (en alle programma's) worden van je harde schijf in je werkgeheugen geladen.
Het enige wat zou kunnen, is dat Windows op een andere partitie of op een flash geheugen staat (hoewel dat laatste eerder toekomst dan standaard is), maar het komplete onzin dat je Windows op je RAM vast zou staan.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Ik weet natuurlijk niet welke waardeloze computers jij gebruikt. Maar bij resp. Windows 95, 98, 2000, ME en XP staat het bij mij gewoon standaard vast in het RAM geheugen. Aldus Compaq, Toshiba, Packerd Bell, Acer en nu HP/Compaq...
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Sorry star, deze keer zit je er naast. Het werkgeheugen wordt alleen gebruikt om de berekeningen uit te voeren de programma's staan echt op de vaste schijf en een deel wordt idd ingeladen in je ram maar ook weer vergeten als je je pc uitzet, ook in vista en wat ervoor kwam.
het antwoord staat er al. op uw werkgeheugen staat het besturingssysteem en op uw harde schijf staan uw bestanden.