Hoeveel RAM geheugen kan ik bijzetten in een Acer Aspire?

Exacte type is : Acer Aspire Happy 2DQpp

Als ik zoek op het internet kom ik tegen dat er max. 2Gb in kan, 1 extra bank van 1Gb dus, maar ook zie ik 2Gb geheugen en dat zou betekenen dat er 2x2Gb = 4Gb in zou kunnen? Of trekt dat de computer weer niet?

Voorbeeld :
http://www.datamemorysystems.com/Acer-memory/Aspire-ONE-Happy-Pink-2DQpp

Toegevoegd na 10 uur:
Kan iemand me zeggen welk geheugen ik moet kopen?
Ik bedoel dan ook precies het type, ev. merk etc.

Bedankt voor de reacties zover.

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
in: Hardware
4.8K
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Heb je een voorbeeld die 4GB zegt dan?

Antwoorden (3)

Uit het voorbeeld blijkt dat je max 2GB 2x1GB erin kan stoppen er wordt altijd per moederbord gerekend niet per slot. Je zou wel kunnnen kijken of je het moederbord zou kunnen flashen en zo wel 2x2GB erin kan stoppen. De grote vraag is natuurlijk of het uberhaupt zin heeft om in een win7starter systeem 4GB geheugen te proppen als je toch maar een beperkt aantal programma's kan starten.

Toegevoegd na 3 uur:
javaanse zware zegt het goed ja, er zit maar 1 socket, dus dan zou je naar 1x 4GB moeten en dat zal je acertje echt niet ondersteunen. Je moet nu dus op zoek gaan naar 2GB en je 1GB module eruit gooien.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
aan de specs te zien in je voorbeeld heeft hij maar 1 slot. Dit betekent dat je de 1x1Gb kan vervangen voor 1x2Gb. Meer heeft ook geen zin, zeker niet met W7 starter erop.

Toegevoegd na 21 uur:
http://www.vergelijk.nl/geheugen/crucial/2gb_ddr2_sdram_667mhz/

hier vind je het juiste geheugen
Suc6
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Ach ja je hebt gelijk zit maar 1 socket in.
Ik heb er 2=2 inzitten en ik heb de lichtste versie. Acer aspire 522 beginners
2 slots
Zit nu windows 10 (64 bit) op
Toegevoegd op 22 april 2020 07:12: tekst