Waar moet ik op letten bij het installeren van een videokaart?

Ik ga binnenkort misschien een videokaart aanschaffen (geforce gtx550 ti). Mijn probleem is dat ik niks weet van het installeren van een videokaart, of dat het op mijn pc past etc. Hieronder staan mijn pc kenmerken, misschien hebben jullie er iets aan:

CPU
AMD Athlon(tm) 7450 Dual-Core Processor

CPU Speed
2.4 GHz Performance Rated at: 4.68 GHz

RAM
2.7 GB

OS
Microsoft Windows Vista Home Premium Edition Service Pack 2 (build 6002), 32-bit

Video Card
GeForce 9200

Sound Card
NVIDIA High Definition Audio

Free Disk Space
320 GB

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
in: Hardware
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Hier hebben we niet zoveel aan, we moeten je moederbord en vrije PCI(e) slots weten.

Antwoorden (3)

Je oude videokaart er uit (de geforce 9200) en de nieuwe er in. Als je dan je computer opnieuw opstart zal deze waarschijnlijk de nieuwe software vanzelf zoeken en installeren.
jc54
12 jaar geleden
Als zowel de oude en nieuwe videokaart PCIe zijn is het een kwestie van je kast openen en met een schroevendraaier je videokaart los maken, hem eruit klikken en de nieuwe erin klikken. Schroefje vast en herstarten. Wel alle kabels eerst ontkoppelen.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Als ik de gtx 550 bekijk, is het, net als de mijne, een dual slot kaart. Het is dus een grote kaart, die naast de pci-express slot, ook nog een pci slot 'bezet (puur vanwege de grootte). Kijk of je kast genoeg ruimte bevat. Zoek even de specs van die kaart op en meet het even op. Check ook of er geen kabels écht klem komen te zitten (sata kabels bijv zitten bij mij in het verlengde van de 1e pci slot. Daarnaast moet ik een stukje uit mn HD bay frezen om m te laten passen...

En check je voeding. Je kaart heeft een aparte voeding nodig. Wellicht heb je niet voldoende voeding in je huidige kast zitten.

Voor alles is een oplossing, maar soms is het even doe het zelven. leuk projectje, mooie kaart! Veel plezier ermee!