wat is de levensduur van een accu van 700mAh met een voltage van 3,6-3,7V?

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
in: Hardware

Antwoorden (3)

Dat ligt er aan hoe vaak je de accu gebruikt en op welke manier.
Een accu gaat langer mee als je hem helemaal leeg laat lopen en dan pas oplaad, in plaats van dat je hem standaard altijd oplaad.
Dit geldt alleen niet voor lithium accu's.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Dit is totaal onafhankelijk van hoe u die oplaadt maar vooral van het type accu. Het is mogelijk om de levensduur te verlengen mist een aantal punten in acht te nemen.
Zie bijlage uit PersonalComputerCare.nl
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Alles hangt af van het type accu. Je zegt niet welke het is.
Ik vermoed een Lipo, daarvan kan de levensduur oplopen tot 2000 laadcycli, als je de accu laad met de originele lader, en nooit boven 20°C. Laad hem bij hitte bv 's nachts op.
Bij langdurig niet-gebruik dien je ze halfgeladen in de koelkast te bewaren, verpakt in een plastic zak.
Als je ze weinig of niet gebruikt kan de levensduur oplopen tot 3..4 jaar.
Mocht het een ander type zijn, meld het dan hier.