mijn laptop geeft aan dat hij de driver9software) van mijn dvd-rom drive niet meer herkent.

als ik deze dan opnieuw download geeft mijn laptop wel aan dat deze als op mijn schijf staat. wat te doen

Toegevoegd na 4 minuten:
9 = (

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
in: Hardware

Antwoorden (2)

Ga eens naar de volgende website en download hét allerbeste GRATIS programma,welke mogelijk méér (recentere) drivers zal vinden en doe wat het programma U voorstelt als het de harde schijf heeft gescand op "jacht " naar drivers:

http://www.slimwareutilities.com/slimdrivers.php

Hopelijk herkent Windows vervolgens wel de DVD rom drive en installeert het vervolgens.

Groet:Zoekertje
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Veel problemen met cd / dvd rom stations kunnen veroorzaakt worden door defecte upper/lower filters. Deze filters bevatten informatie over de betreffende apparatuur en zijn noodzakelijk voor de software om deze apparatuur te kunnen gebruiken.

Het is mogelijk om deze upper/lower filters te verwijderen. Het makkelijkste is dat u de volgende Microsoft Fixit gebruikt.
De upper/lower filters bevinden zich namelijk in het register van het besturingssysteem.

http://support.microsoft.com/mats/cd_dvd_drive_problems/nl-nl

Na het uitvoeren van de Fixit kan het nodig zijn om de computer opnieuw op te starten. Mocht de Fixit het probleem niet vermelden, dan kunt u in uw reactie wat meer informatie over uw computer en Windows versie doorgeven.