Aan en uit knop PC kapot

Waarschijnlijk is de aan en uit knop van mijn pc kapot.
Kan ik de kap van de toren eraf halen ( stekker eerst eruit uiteraard) en dan tweedraadjes aan elkaar koppelen ( van de power knop) om zo doende de computer op te starten??

Of heeft iemand een ander tip voor mij??

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
in: Hardware
8.5K

Antwoorden (5)

In plaats van de draadjes aan elkaar te maken kun je er een willekeurige aan uit schakelaar tussen zetten. Dit is een stuk veiliger en praktischer. Alleen kun je misschien de kap niet zo makkelijk terug plaatsen maar daar verzin je wel iets op lijkt me. Succes met knutselen!
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Als je alleen foto's van de harddisk nodig hebt, kun je beter de harddisk eruit halen. Vervolgens haal je een verlengstukje van harde schijf naar USB (bijv. Bij mediamarkt). Vervolgens hang je de schijf via USB aan je nieuwe/andere pc en zet je zo de foto's over. Loop je ook geen risico tot kortsluiting...
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Ja net zo makkelijk, je oude en nieuwe pc moeten wel de zelfde aansluitingen hebben, allebei SATA of (P)ATA (IDE). Simpel gezegd sata smalle snoertjes ATA brede snoeren.
je pc opblazen kan niet... je zou in t uiterste geval je voeding opblazen, wat me ook érg sterk lijkt (is zwakstroom wat op de voedingsknop staat. Ander kastje haal je voor 25-50 euro (zeker op MP). Met een beetje puzzelen kom je er wel uit om je voeding, MB, optisvche drives etc over te zetten. Moeilijk is het niet. Tip is om wel effe foto's te maken van alles voor je wat gaat doen, dan heb je een geheugensteun wat waar zat. Anders zijn er genoeg mensen die je wel even willen helpen. Heb zelf mn systeem overgezet op een nieuwe kast, nieuwe voeding erbij én een stuk van het kastje uitgedremeld, om zo 4 extra HD's erbij te kunnen zetten :) Gewoon knutselen. Lukt het niet in één avond, dan doe je er een week over. Nog geen probleem... dan speel je een week geen spelletjes ;)
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
hoi danit,

de simpelste oplossing:
doorverbinden en een stekker-schakelaar kopen.

dat is een stekker en een schakelaar in een behuizing.
ik heb ook zo iets, maar dan aan een stekkerblok.
op die manier schakel ik tegelijkertijd ook alle aanverwante zaken uit/in als ik de PC ga gebruiken.

je kan natuurlijk ook een nieuwe PC schakelaar kopen.

suc6
groeten, Dré
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
simpelweg doorverbinden gaat niet lukken, het starten van de pc gaat dmv een puls.
Als je doorverbind is dat hetzelfde als de knop vasthouden, en zal de pc dus na 2 seconden weer uitgaan.

Een schakelaar die geen vaste stand heeft (dus contact maakt alleen gedurende het indrukken) er tussen zetten of als je die niet hebt een puls simuleren door snel in en daarna weer uitdrukken bij gebruik van een schakelaar met vaste standen.
succes.

Toegevoegd na 4 minuten:
je kan ook de resetknop hiervoor gebruiken als die op de kast zit. Kwestie van de stekkertjes wisselen van beide schakelaars (als je tenminste geen multie stekkertje hebt, anders dradjes naar de beide schakelaars volgen en doorknippen en paarsgewijs wisselen( knippen, strippen en aan elkaar, plakbandje eromheen KLAAR !. Dit is allemaal 12 volt (soms slechts 5 volt) en de kleuren spelen geen rol.