Computer voeding demonteren

Ik moet voor een school opdracht, een computer voeding demonteren. Ik moet alle onderdelen die in een computer voeding zit beschrijven. Weet iemand een website met informatie wat de benamingen zijn van alle onderdelen in een voeding ?

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
in: Hardware
1.4K

Antwoorden (4)

Met wat geluk is dit in orde:

http://nl.wikipedia.org/wiki/Voeding_(elektronica)
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Over time, there have been at least six different standard power supplies for personal computers. Recently, the industry has settled on using ATX-based power supplies. ATX is an industry specification that means the power supply has the physical characteristics to fit a standard ATX case and the electrical characteristics to work with an ATX motherboard.
PC power-supply cables use standardized, keyed connectors that make it difficult to connect the wrong ones. Also, fan manufacturers often use the same connectors as the power cables for disk drives, allowing a fan to easily obtain the 12 volts it needs. Color-coded wires and industry standard connectors make it possible for the consumer to have many choices for a replacement power supply.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
fiets effe naar het milieupark, vraag of je van een ingeleverde pc een voeding mag slopen, en neem m mee naar huis, haal m uit elkaar. Spoelen, diodes, bales en een zekering (en een schakelaar waarschijnlijk) zul ja aantreffen. Enjoy!
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
hoi JeWeetZelluf,

(verander je naam, want anders zou je de vraag niet stellen ;-)

uitnemen, vaak 2 of 3 schroefjes en een haakje.
inhoud:
contactstop, ventilator, transformator, schakeltor (of fet) wat elco's en condensatoren. verder chips die de stabilisatie verzorgen en wat weerstanden.

verder gewoon openen en pas op, de hoogspanningscondensatoren bevatte nog restspanning.

groeten, Dré