Hét vraag- en antwoordplatform van Nederland

Mijn laptop HDD kappot ?

mijn vriend heeft een laptop gegeven en hij is stuk want moet een boot cd ingeven. ok gedaan ik controleer de harde schijf en hij vind hem niet. ik ok dan de back up harde schijf ook niet. en is die kappot door een virus of niet ? hier is de boot versie http://www.ultimatebootcd.com/ het is legaal en heeft youtube filmpjes dus moet werken.

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
in: Hardware
604

Heb je meer informatie nodig om de vraag te beantwoorden? Reageer dan hier.

Het beste antwoord

Dat hoeft niets te maken te hebben met een virus. Een HD is een kwetsbaar onderdeel van een PC. Die gaan nog al eens stuk. En dat is waarschijnlijk gewoon gebeurd in dit geval. Je kunt ze los kopen en vervangen, vaak door een klepje open te maken aan de onderkant van je laptop.
(Lees meer...)
escape
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
niks is stuk aan de buiten kant kan ook software zijn :s dus dat word zeker een nieuwe HDD.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Een kapotte hdd kan ook spontaan gebeuren zonder harde val, dus je hoeft niks aan de buitenkant te zien. Hardware gaat in principe niet stuk door software/virussen.

Andere antwoorden (2)

Je kan ook kijken of er niks los zit, ga eerst een alles stekkertjes en snoertje na.
Het is het controleren waard.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
escape
12 jaar geleden
Stekkertjes en snoertjes in je laptop? Veel succes!
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
oja lol haha dom van me, ik had dat een keer op mijn computer dus vandaar.
Misschien heeft iemand die HD wel verwijderd (i.v.m privacy gevoelige gegevens)?
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
alles nagekeken maar niks is mis maar ik zou het willen aansluiten op pc maar ben bang dat mijne gaat dan ook crashen.

Weet jij het beter..?

Het is niet mogelijk om je eigen vraag te beantwoorden Je mag slechts 1 keer antwoord geven op een vraag Je hebt vandaag al antwoorden gegeven. Morgen mag je opnieuw maximaal antwoorden geven.

0 / 2500
Gekozen afbeelding