Ik heb 4 gb maar hij laat zien dat ik minder heb in dit geval 2,67 gb hoe kan dit? wat is de oplossing want ik kan niet mijn games spelen.

Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
in: Hardware
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Wat heeft 4GB? Je HDD? kan je niet wat deinstalleren of weggooien?
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Ik neem aan RAM geheugen
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Er zijn maar weinig games die niet opstarten als je geen 4 GB ram hebt. Ik denk geen enkele eigenlijk.

Antwoorden (2)

Als je Windows 7 draait, heeft deze een beperking bij 4 Gb, hij ziet maar maximaal 3,2 Gb. Deze blokkade kan je weghalen met volgend gratis patch. (Taal kan Duits of Russisch zijn, maar werkt WEL!):

http://www.unawave.de/windows-7-tipps/32-bit-ram-barrier.html?lang=EN
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Dat heeft niks met 7 te maken maar met 32bits.
capthavoc
11 jaar geleden
Goeie tip ! jammer dat ik niet meer 32 bits heb om het uit te proberen.
maar denk dat ik er wel eens mee ga stoeien
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
http://en.wikipedia.org/wiki/3_GB_barrier
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Het heeft niks met Vista/XP/7/8 te maken alleen met het feit dat het 32bits versie is of niet. Vista 32 bit heeft er dus ook last van.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
@MrTomaat: letterlijk gezien, heb je gelijk. Ik extrapoleerde alleen even het probleem en vlgs mij als hij die patch gebruikt, krijgt hij ook een positief antwoord op zijn vraag!
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Dat alleen als er echt spellen bestaan die weigeren met ongeveer 3GB op te starten en bij 4GB prima hun werk doen.
ziet het bios maar 3 of zie je daar 4 gig

Heb je xp, vista 32 bits ?
Daarvan is bekent dat ze niet meer dan 3 gig aankunnen
Sommige moederborden kunnen niet meer dan 3 gig aan ?
Dat kan je soms wel op lossen als je windows 7 64 bits neemt ?

Maar je moederbord is denk ik hier de oorzaak.

En waarschijnlijk word van die 3 gig in jouw geval dan ook nog eens een gedeelte toegewezen aan je videokaart ?

Hoef op zich geen probleem te zijn ik heb ook maar 3 gig
met windows 7 64 bits maar loopt als een trein

maar ik denk dat je op zoek moet gaan naar een andere videokaart met ingebouwd videogeheugen.

Die zijn duurder dan standaard videokaarten natuurlijk
dus let er op, ook als staat er zo mooi 1 gig of meer videogeheugen of zoiets
in de meeste gevallen wordt een groot deel daarvan van je gewone geheugen afgesnoept

Dus als je een andere kaart gaat zoeken let er op dat er op de kaart geheugen aanwezig is (VRAM)
capthavoc