Bestaat er een adapter welke een analoog audiosignaal (2,5 mm jack) omzet in een optisch signaal? (dus naar digitale audio). Zo ja, waar te koop?

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
in: Hardware

Het beste antwoord

Ja die bestaan ze zijn niet echt goedkoop. Zie bron onderaan de pagina, je moet "Analoge audio converter van stereo tulp naar digitaal optisch of coaxiaal audio" hebben.

Toegevoegd na 7 minuten:
Dat je bij de onderste tulp hebt maakt niet uit je kan gewoon 2.5mm naar tulp kabels kopen.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Omdat je de vraag beter gelezen hebt +
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Bedankt heren! Duidelijk :)

Andere antwoorden (1)

Dat werkt alleen als de optische poot ook analoge audio ondersteund. De kabels bestaan naar 3,5mm. Een verloopje van 3,5mm naar 2,5mm is dan de oplossing.

Toegevoegd na 6 minuten:
Ook zijn er kastjes die digitaal omzetten naar analoog. Met de juiste stekkers kan je het altijd naar 2,5mm krijgen.

Plaatjes enz komt later. Zit nu op mn iphone.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Volgens mij heb je de vraag verkeerd om gelezen hij wil van Analoog>Digitaal, dan gaat je eerste verhaal volgens mij niet op.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Evengoed bedankt :)