Waarom start mijn computer opnieuw op na het aansluiten van een apparaat op de USB poort?

Wanneer ik bijvoorbeeld mijn Ipod Touch aansluit, of welk willekeurig USB apparaat ook, dan hoor ik "klik" en gaat de computer uit en start opnieuw op. Geen blauw scherm ( BSOD ).
Virusscanner vindt niets. Dus geen virus/spyware.
USB poorten goed geïnstaleerd.

Windows XP SP3.

Iemand een idee wat de oplossing kan zijn?

Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
in: Hardware

Het beste antwoord

Ik vermoed dat het een voedingsprobleem is.
USB-devices betrekken hun stroom uit het moederbord van de computer. Als je eentje aansluit kom je onder een kritische grens, denk ik.
AWM
14 jaar geleden

Andere antwoorden (2)

Probeer dit eens;

- Start
- Op "deze computer" rechtsklikken
- Eigenschappen
- Tabblad Geavanceerd
- onder Opstart en herstelinstellingen op instellingen drukken
- Het vinkje voor "mijn computer automatisch opnieuw opstarten" weghalen.

En dan de ipod nog eens aansluiten
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Ik denk ook dat het is wat antwoord man zegt.

Als het alleen bij 1 enkel apparaat zou voorkomen kon het nog kortsluiting zijn. Mijn laptop ging ook direct uit toen mijn vriendin een schroevendraaier in de usb poort deed (per ongeluk).