Herstelpunt maken na een systeemcrash ?

Herstelpunt maken na een systeemcrash, hoe doe je dat ? gisteren had ik al problemen met mijn pc, ik heb nog LAN- verbinding en toch kan ik geen webpagina openen
Fout melding : Http error - Socket error 10060 ! Time Out !
Kan niet verbinden met inkomende server (in mijn geval Telenet), heb reeds geprobeerd om zelf een herstelpunt te maken, zogezegd de computer ressetten naar een vorige periode toen alles nog werkte naar behoren !

Het vervelende hiervan is dat ik ook geen mails meer kan ontvangen of versturen via mijn hoofdaccount Incredimail

Wie zou mij hierbij willen helpen of mij op weg helpen om dit probleem op te lossen ??

Mvg,

Karel8158

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
in: Hardware

Het beste antwoord

Heb je toevallig een virusscan uitgevoerd, en daarna deed je internet het niet meer?

Probeer even het volgende:

1. Open internet explorer
2. klik op extra bovenin en dan instellingen
3. Klik op verbindingen en dan LAN instellingen
4. Kijk of proxyserver staat aangevinkt. Vink deze uit en klik "OK"

Check daarna of je internet weer werkt.

Iets anders wat je kan proberen is de winsock te resetten met winsockXP Fix:

http://www.pcnavigator.nl/forum/index.php?topic=84132.0

Toegevoegd na 2 minuten:
Bedoel je trouwens niet dat je een systeemherstel wilt uitvoeren in plaats een herstel punt maken? Dat zijn namelijk twee hele andere dingen.

Als je verteld welke windows je hebt is dat makkelijker uit te leggen.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Ik zou zelf de schijf in een andere pc stoppen en de belangrijke bestanden proberen te kopieren. Dat tikken klinkt inderdaad niet best, maar de schijf is nog wel leesbaar anders zou ultradefrag niet uitgevoerd worden. Die melding zou kunnen wijzen dat de traagheid ook kan komen doordat je schijf helemaal vol is en dus niks meer kan wegschijven. Maar als de schijf echt loopt te tikken, dan wordt et tijd voor en nieuwe schijf.

Andere antwoorden (2)

Een herstelpunt maken heeft natuurlijk geen zin na een crash. Dat moet je ervoor doen.
Als je LAN verbinding het wel doet wil dat niet zeggen dat je internetverbinding goed is.
Je hebt dan wel verbinding met de router maar de router hoeft nog geen verbinding met internet te hebben.
Je moet de router uit het stopcontact halen, 30 sec wachten en weer terug stoppen.
Kijken of dat geholpen heeft.
Ja....jippie
Nee, dan router harde reset geven, zit ergens een klein knopje of gaatje, zie gebruiksaanwijzing.
Dan zou het opgelost moeten zijn.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Door bijv. uw Windows installatie disk in uw pc te doen en de optie Windows Herstellen te gebruiken.U kunt verder ook kiezen voor de "R" (van repareren) Nadat dit is uitgevoerd door Windows,is de kans groot,dat de pc opnieuw zal moeten worden gestart.
Deze (1e methode is noodzakelijk bij een conflictsituatie met de hardware )
De 2e optie is: Start>> Uitvoeren>>het volgende exact zo intypen (de Windows installatie cd ligt dan nog in het station)

sfc/scannow

Nu zal Windows eventuele beschadigingen in het besturingssysteem vervangen. Mogelijk lijkt het mij - gezien dit onverwachte probleem- nog verstandig om de hele harde schijf door de virusscanner onder handen te laten nemen.

Groet:Zoekertje