Hoe kan ik het beeld en geluid van de computer opnemen?

Op m'n oude computer kon ik altijd iets van "Stereo Mix" selecteren, maar nu ik een iMac heb (Met Windows 7) is die optie er niet.

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
in: Hardware
1.3K

Het beste antwoord

Waar in probeer je de opname bron te selecteren? In een applicatie of onder Windows zelf?

Probeer dit:

ga naar je Opname apperaten ( Controle paneel > Geluid > Opnemen.

Welke apparaten zie je hier tussen staan? Als er iets staat zoals Wave Out, Stereomix, What U Hear of Analog Mix dan kan je die gebruiken. Staat dat er niet tussen? Rechts klik dan in het schermpje en vink uitgeschakelde apparaten weergeven en niet-aangesloten apparaten weergeven aan.

Als de optie dan wel verschijnt hoef je alleen eventjes hier op rechts-klikken en op Inschakelen drukken. Nu kan je deze als je standaard opname apparaat instellen of in je programma's selecteren.

Heeft dit alles nog niet geholpen kan je wachten tot apple dit up date ( grote kans van niet in dit geval ) of misschien even googlen naar alternatieve drivers voor de geluidskaart van je i-mac.

Als dit allemaal nogsteeds niet helpt is er nog altijd de optie om je microfoon/line-in van je imac te gebruiken. Dit is slordig, maar het werkt wel!

Je koopt dan een splitterkabeltje ( http://muzikantenforum.eu/hulpfiles/zangtopic/splitter1.jpg ) die je aan sluit op de audio uitgang van je mac. Hier kan je dan een klein verlengkabeltje aan hangen die je weer in je microfoon ingang steekt. Dankzij die splitter kan je dan nogsteeds gewoon je speakers/koptelefoon op je mac aansluiten terwijl hij ook zijn eigen geluid naar zichzelf terug stuurt.

Vergeet niet om eerst de microfoon/line-in uitgang van je computer te muten! Anders krijg je erg veel lawaai uit je speakers en kan je ze misschien zelfs beschadigen!

Veel wanhopige I-Mac W7 gebruikers doen dit.

Toegevoegd na 1 minuut:
P.S Als je voor de kabelmethode gaat, vergeet dan niet om het kabeltje los te halen voordat je weer terug naar OSX gaat. Tenzij je onder OSX ook de microfooningang stil hebt gemaakt.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden

Andere antwoorden (1)

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Ik bedoelde eigenlijk dat het onder windows niet werkte (dualboot) :)
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Ah, ik weet niks van Windows...