welke PC kan ik beter kopen, en welke voldoet meer aan mijn eisen?

Complete PC van Alternate:

Office Home and Student 2010,

GeForce GTX 580 FTW Hydro Copper 2,

WinTV-HVR-4400-HD,

Windows 7 Ultimate 64-Bit,

Core™ i7-870,
,
V12XT-700, Syclone II, SH-B123L,

Maximus III GENE,

HD-HX1.0TU3-EU,

HDS72
1050CLA362, 4 GB DDR3-1600 Kit)

voor 2.089,98 euro

OF

De Alienware Aurora:

Legitieme Windows® 7 Ultimate, 64-bits, Nederlands

Intel® Core™ i7-2600 (6 MB cache) Quad Core Processor met overclocked Turbo Boost naar 3,9 GHz

3GB GDDR5 NVIDIA® GeForce® GTX 590

4 GB 1.333 MHz Dual Channel-geheugen (2 x 2 GB)

500GB - SATA-II, 7,200rpm, 16MB Cache

24x dvd+/-rw-station (lezen/schrijven)

Soundblaster¿ XFi¿ Titanium PCIe card

Office 2010 voor Thuisgebruik en Studenten - Nederlands

1 jaar Next Business Day Hardware Support inbegrepen bij uw pc

Geen Accidental Damage-support

Alienware Aurora (R3) 875W-chassis (Matte Black)

Ik hou van games zoals:
Borderlands
Mafia 2,
CoD
GTA IV
en gewoon shooters zoals:
Duke Nukem Forever
Mirrors Edge
Crysis
Fear
Dead Space 1+2
en de 2 Bioshock’s

ik wil natuurlijk over een parr jaar nog wel steds games op hoge kwaliteit kunnen spelen, raden jullie dan een andere PC aan of is een van deze dan goed genoeg?

Alvast Bedankt!

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
in: Hardware

Antwoorden (4)

beiden zijn (zéér) geschikt, misschien zelf overqualified. Ik zou er nog wel een schijfje bijzetten, een 2 TB ofzo... die kosten nu nog maar 80/90 euro... extra 2 of 4 GB ram mag ook wel (moet dan wél weer dezelfde zijn btw)...

Zelf heb ik iets veel kleiners, maar kan dezelfde spellen spelen (als ik wil). Upgraden is altijd goedkoper dan nieuwe pc kopen btw!
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Je kan voor de helft van de prijs een even al dan niet krachtigere pc krijgen. Die moet je dan wel zelf in elkaar zetten, maar als je een handige kennis hebt die dot voor je kan en wil doen is dit ook geen probleem. Je moet wel tijd steken in het kiezen van de onderdelen die je in je kast wilt. Als je kijkt naar een game die kortgeleden is uitgekomen (Assassin's Creed Brotherhood, Call of Duty Black Ops etc.) en de Recommended System Requirements als minimum neemt krijg je een goed beeld van een mooie pc. De onderdelen kan je vervolgens zoeken bij de PriceWatch op www.tweakers.net. Daar kun je door aan te geven waar bijvoorbeeld je videokaart aan moet voldoen een geschikte videokaart vinden. Dan krijg je een overzicht waar je die voor de laagste prijs kan kopen. Als je alle onderdelen hebt (behuizing, voeding, moederbord, processor, koeling, videokaart, harde schijf en/of ssd's, geluidskaart, randapparatuur en wat je er allemaal graag in wilt stoppen) Kun je beginnen met in elkaar zetten. Dit is een kwestie van een schroevendraaier, wat klein gereedschap en kabeltjes verbinden. Desnoods kun je op internet hulp vragen of een handleiding zoeken om een pc te bouwen.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
beide computers zien er goed uit! voor zover ik weet kan je alienware computers op dell.nl bestellen! bij dell zijn er regelmatig waardebonnen/kortingscodes die je korting geven op je bestelling. http://www.actiepagina.nl/actiecode_kortingscode/6/Dell hier heb ik een code gespot!
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Als je maar 1 beeldscherm gaat gebruiken of 2 dan kun je beter die van alternate nemen, een GTX 590 is namelijk bedoeld voor meerdere schermen. (denk aan 3 schermen met 3D Vision enzo)

Wat ik dan weer niet snap is dat er maar 4GB geheugen in zit wat wel erg weinig is als je zon dikke videokaart hebt. Je kunt beter 8 GB erin prikken.

En wat kost die Alienware Aurora?