LCD scherm veranderd steeds van kleur...

Ik heb bij mijn PC een LCD scherm en als deze een tijdje aan staat begint hij ineens te knipperen, het lijkt alsof hij steeds van 'warm' naar 'cool' en 'user' gaat, of dat telkens de kleuren veranderen.
Dan eerst is ie een beetje groenig, dan weer rood en dan enz.

Hoe kan dit nou?

PS ik heb het ook al eerder gehad op een heel oude LCD maar deze is niet zo oud maar wel veel gebruikt.
pps het is een acer al1714

12 jaar geleden
in: Hardware
5.1K

Het beste antwoord

Dit klinkt als een slecht contact. Dat kan op elke plek tussen je PC en je scherm zijn: in je videokaart, in de stekker van de videokabel die in de achterkant van je PC zit, in de kabel zelf (half-gebroken draadje), in de stekker van de videokabel die in je monitor zit, in de monitor zelf.

Zet eerst je kabel goed vast.

Als het toch weer gebeurt, morrel dan eens - voor zover mogelijk - aan alle onderdelen die ik hierboven heb genoemd. Als er een plek is waar jij door te morrelen het effect kunt opwekken of juist weg kunt krijgen, dan weet je dat op die plek een slechte verbinding zit.
Cryofiel
12 jaar geleden

Andere antwoorden (1)

Click met de rechtermuisknop op een leeg stuk van het scherm >>>Kies voor" Geavanceerde instellingen .
Als U hier bent = het 1e tabblad Adapter ( de naam van de videokaart) De volgende kunt U het aantal Hertz instellen,dit is het tabblad: Beeldscherm met daaronder de "vernieuwingsfrequentie". Als dit hoog staat ,is de kans aanwezig,dat het probleem zich voordoet zoals beschreven in deze vraag. (bijvoorbeeld 72 of hoger. Verander dit eens in 60hertz en mogelijk blijft het beeldscherm dan rustig(er) .
Vink meteen aan : Modi verbergen die dit beeldscherm niet kan weergeven. Als U de hertzes verlaagt,druk daarna op "toepassen" >> "Ok"

Groet:Zoekertje