Wat geeft Speedfan hier aan? Aux te heet?

Zowel Speedfan als Everest geven aan dat de Aux-temperatuur 86 graden is. Kan iemand me uitleggen waar Aux voor staat en wat hier mis kan zijn? De pc werkt overigens goed en laat geen piepjes horen of zo.
(Ik word helaas niet gehinderd door enige kennis van hardware en weet alleen hoe ik de stekker in het stopcontact moet steken. Wel heb ik gelukkig nog een paar maanden "garantie aan huis").

Picture for question
12 jaar geleden
in: Hardware
1.8K

Het beste antwoord

Bij mij staat aux standaard op 122 gradeb celcius volgens mij is het een bekende fout dat als hij een sensor niet uit kan lezen hij een hoge waarde aangeeft.

Toegevoegd na 2 minuten:
Als je wil uitsluiten dat het je GPU is moet je even furmark draaien, als je die temperatuur dan nog hoger gaat is het je GPU. Maar als je PC niks doet kan ik me niet voorstellen dat een GPU 86 graden wordt.

Toegevoegd na 5 minuten:
Je kan ook even bij charts (meest rechtse tab) even aux aanklikken dan zal je zien dat deze constant blijft terwijl alle ander temperaturen fluctueren, hieruit kan je ook halen dat het gewoon een waarde is die niet echt gemeten wordt. Temperatuur is namelijk nooit constant.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Pieter2011
12 jaar geleden
Klopt helemaal! Bij charts geeft-ie ook de constante temperatuur van 86 gaden aan. Gelukkig dus niks aan de hand. Bedankt voor je goeie adviezen!

Andere antwoorden (1)

Ik dénk dat ze je videokaart bedoelen door het monitor tekentje, als je veel zware grafische programma's gebruikt (Photoshop en dergelijke) kan het gebeuren dat je videokaart te heet wordt.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Pieter2011
12 jaar geleden
Bedankt voor je reactie!
Dat zou heel goed kunnen, want ik ben vaak met videobewerking bezig. Maar ook als ik de pc 's ochtends aanzet, geeft Speedfan al die melding van 86 graden. Ventilator stuk, denk je, of videokaart, of beide?
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Het kan vanalles zijn, misschien wel gewoon een stoffige ventilator of een los kabeltje.