Hét vraag- en antwoordplatform van Nederland

Kun je een webcam aansluiten op een NAS en hem vervolgens in het netwerk herkennen (en besturen op een computer die elders staat)?

Misschien complete onzin, maar ik zoek een manier om een bekabelde webcam een eind (een verdieping) van mijn computer aan te sluiten (zonder verlengkabel).

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
in: Hardware
1.2K

Heb je meer informatie nodig om de vraag te beantwoorden? Reageer dan hier.

Het beste antwoord

Er zijn nas'jes die dit ondersteunen. Mijn NAS van linksys ondersteund dit nadeel is wel dat het een linksys webcam moet zijn, hanteer je handleiding of als je er nog geen hebt kijk op sites als computertotaal of tweakers voor vergelijkende tests. Je kunt ook een oude router met USB gebruiken en er andere firmware op zetten zoals dd-wrt.com. Of gewoon een ip-webcam gebruiken (gaan over ethernet).
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden

Andere antwoorden (1)

Ja, dat kan allemaal. Maar om een camera aan te sluiten op een NAS heb je een IP-camera nodig.
Als je dan een Synology NAS koopt, staat daar al het pakket 'Surveillence station' op om de beelden op te kunnen nemen.
En de besturing kan je vanaf elke willekeurige PC doen, als je de toegang daartoe goed hebt ingesteld.
(Lees meer...)
escape
12 jaar geleden

Weet jij het beter..?

Het is niet mogelijk om je eigen vraag te beantwoorden Je mag slechts 1 keer antwoord geven op een vraag Je hebt vandaag al antwoorden gegeven. Morgen mag je opnieuw maximaal antwoorden geven.

0 / 2500
Gekozen afbeelding