Nee is niet mogelijk.

Nu wil je natuurlijk ook weten waarom het niet mogelijk is, toch?

Komt voornamelijk door de golflengte (icm de lens). Hoe kleiner die golflengte hoe kleiner je ook gaatjes in zo'n schijf kunt branden.

Van wiki.
Initially, CD lasers with a wavelength of 780nm were used, being within infrared range. For DVDs, the wavelength was reduced to 650nm (red color), and the wavelength for Blu-ray Disc was reduced to 405nm (violet color).
http://en.wikipedia.org/wiki/Optical_disc_drive#Laser_and_optics

Een DVD laser kan ook met CD's omgaan doordat het lensje op verschillende hoogtes scherpgesteld kan worden (1,2mm en 0,6mm) en omdat de laser vrij eenvoudig dmv een transducer kan switchen tussen 650 en 780nm. In een BD drive zitten meestal 2 lasers 1 voor CD en DVD en de andere voor Blu Ray omdat anders dat lensje wel een hele grote range aan scherpstel afstanden aan moet kunnen (0,1mm tot 1,2mm) en een blauwe laser niet ff om te zetten is in een rode/UV laser dmv een transducer.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden

Andere antwoorden (2)

Bij mijn weten is dat niet mogelijk, andersom is het wel mogelijk.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Nee, dat kan niet. je kan wel een cd in een dvd-speler doen. Maar de cd speler kan geen dvd lezen.