Ik sta op het punt een QNAP TS-419P+ aan te schaffen, maar wordt niet wijs uit welke 2TB harde schijven ik moet aanschaffen hierbij. Iemand tips?

Degene waar ik interesse in heb zijn de volgende:

Samsung EcoGreen F4EG HD204UI; SATA300; 32MB; 5400RPM
Hitachi Deskstar 5K3000; SATA600; 32MB; 5940RPM
WD GreenPower WD20EARS; SATA300; 64MB; 5400RPM
Seagate Barracuda Green 5900.3; SATA600; 64MB; 5900RPM
Seagate Barracuda LP ST32000542AS; SATA300; 32MB; 5900RPM

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
in: Hardware

Antwoorden (1)

De NAS heeft geen interne fan (althans ik heb de 119P+ en die heeft er geen, volgens mij geldt dat voor de hele serie) en dus moet je energiezuinige schijven nemen omdat deze minder warmte ontwikkelen. De Samsung F4 is daarbij de beste keuze volgens een computerblad in een test van schijven van 2-3TB (ben de naam even kwijt, maar ligt nu in de winkel) en voor een redelijke prijs te koop.

De NAS is een superding, al was ik wel 3 weken bezig om alles aan de praat te krijgen. Het hele installeren hangt van forumadviezen, losse apps (QPKG Plugins noemen ze die bij QNAP) en logisch nadenken aan elkaar.

Succes!
paulus811