Waar komt het ratelende geluid vandaan bij een computer?

Geen boxen aangesloten. Bedoel puur het geluid uit de kast.

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
in: Hardware
3.4K

Het beste antwoord

De harde schijf maakt een zachtjes suizend geluid door het enorme toeren tal.Het ratelen is het lees armpje in de harde schijf case wat continu heen en weer gaat.Dat is het lichte ratelen wat je hoort.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden

Andere antwoorden (4)

Radiator, dat is het rondraaiende ventilatortje. Dat had ik ook.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Dat is meestal de harde schijf. Er is altijd wel iets bezig op de achtergrond, zelfs als je niets op de PC doet.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Kan ook mischien inderdaad.
uit het ventilatie systeem van je computer
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Het kunnen 3 dingen zijn.

1.Hardeschijf, sommige hoor je niet sommige als ze een schrijf/lees beweging maken andere hoor je constant.
2.Floppydisk drive, maar ik gok dat dat het niet is.
3.Ventilator of Fan, dit hoort niet te ratelen alleen zachtjes te zoemen. Als je vermoedt dat het een fan is moet je even je kast openmaken (2 schroeven aan de achterkant) en even elke fan in je systeem stoppen (zachtjes op het midden duwen) je hoort dan snel welke een herrie maakt.

Pas wel heel erg op en laat hem maar een paar tellen stil staan zeker de fan van de cpu of gpu mag meer 2 tellen gestopt worden anders valt je computer uit (of brand je cpu/gpu door).

Toegevoegd na 1 minuut:
Het zou ook een ratelslang kunnen zijn die zich in jouw behuizing verstopt heeft. Hoor je het geluid ook wel eens als de computer uit staat?
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Hahaha
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Nu je het zegt ben wel een klein ratelslangetje kwijt mmm . Maar het zal de harde schijf zijn.
Bedankt voor de uitleg MrTomaat!!
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Als het altijd zo was is het de HDD als het opeens een takke herrie is, is het een fan.