Hoe zet ik mijn harde schijf op 'lezen en schrijven'?

Mijn harde schijf kan ik wel nog lezen, maar er niks meer op zetten. Met het schijfhulp programma kom ik ook niks verder want die geeft mij alleen de opties om te wissen, terug zetten en deactiveren.

Verwijderde gebruiker
7 jaar geleden
in: Hardware
1.7K
Verwijderde gebruiker
7 jaar geleden
Bevoegdheid voor jou & staff staat op lezen&schrijven, ben je met een andere gebruiker ingelogd? "everyone" moet op alleen lezen blijven staan, dat is best practice.
Repareer de permissies voor die schijf met 'disk utility' hier kun je vinden(engels) hoe je dat doet:
https://support.apple.com/en-us/HT201560

Het beste antwoord

Klik op het gouden slotje rechtsonder. Daar vul je je inlog gegevens in van de macOS. Vervolgens kun je bij ''Bevoegdheid'' aanpassen dat je op je hoofdaccount de hardeschijf kunt lezen & schrijven.
Verwijderde gebruiker
7 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
7 jaar geleden
Maar dat staat al zo hè?
capthavoc
7 jaar geleden
onder
"delen en bevoegdheden"
staat inderdaad alleen lezen"" dus denk dat je daar toch iets moet kunnen aanpassen ?
Verwijderde gebruiker
7 jaar geleden
Nee, alleen lezen staat voor iedereen... In de Unix/Linux wereld is dat juist iets wat je niet wilt.
Verwijderde gebruiker
7 jaar geleden
Wat je juist wel wil… :-) Je wil niet dat de group everyone RW rechten heeft, dus het staat perfect zo.
Verwijderde gebruiker
7 jaar geleden
Hoewel ik nog steeds niks op mijn harde schijf kan zetten (waar ik dat eerst wel kon) heeft dit mij wel verder geholpen. In de zin dat ik nu iig weet dat het slotje er eerst af moet, want dat was ik vergeten..

Andere antwoorden (1)

Misschien is je harde schijf nog niet 'gedeeld'. Die zitten bij 'eigenschappen', en die kun je aanklikken als je op je rechtermuisknop klikt. Bij mij werkte dat. Succes!
Verwijderde gebruiker
7 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
7 jaar geleden
Hallo?!? MAC/OSX heeft geen rechtermuis(!!!)