kan je in de routers een prioriteit instellen?

Zodat ik met mijn wifi telefoon connectie meer bandbreedte krijg als er gelijktijdig op dat netwerk een andere computer stevig aan het downloaden is. En die computer dus even wordt geknepen als mijn telefoon meer netwerk bandbreedte opvraagt?

Toegevoegd na 38 minuten:
Mijn router is een Belkin F6D4230-4.

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
in: Hardware
1.9K

Antwoorden (3)

Je kunt (ligt aan je router) wel via macadres aangeven welke NIC meer prioriteit moet hebben, maar of dat nut heeft...? De doorvoersnelheid van data op je GSM is dusdanig laag, dat het toch geen nut heeft om de kraan vol open te zetten. Het heeft meer te maken met waar de data vandaan komt, die server geeft het waarschijnlijk wat langzamer af dan optimaal. Probeer het met Skype, als dat op je telefoon (incl vid) gewoon smooth gaat, no sweat ;)
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Dat moet je doen via QoS (Quality of Service) Menu.

Daar staan vaak al een hoop standaard instellingen, maar je kan ook zelf dingen instellen.

Afhankelijk van welke router je hebt is dat redelijk makkelijk in te stellen, en anders moet je de handleiding ervan doornemen.

nadat je het ingesteld hebt kan je het beste even testen of het naar behoren werkt. Na een paar keer proberen zou het zeke rmoeten lukken.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Er is niets over terug te vinden in de manual zo te zien... :( Als je wellicht zelf nog even wilt zoeken voor het geval ik wat gemist heb: http://www.belkin.com/support/article/?lid=en&pid=F6D4230-4&aid=14632&scid=221 )
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Kan je iets vinden met WMM?
Ik heb de manual van je router eens doorgenomen (zie http://www.belkin.com/support/article/?lid=en&pid=F6D4230-4&aid=14632&scid=221 ) maar ik kan daar niets in vinden over bandwidth limiting of knijpen of QoS instellingen (wel een QoS switch aan of uit maar daar staat geen nadere uitleg bij).... Zo te zien ondersteunt je router dus dit soort shaping niet. :(