Welk beeldscherm kan worden aanbevolen voor aansluiting op een 533 Mhz PowerPC G4? Een orgineel Apple-scherm vind ik te duur voor deze Mac.

De Mac heeft een VGA + ADC-bus (Apple Display Connector) . Bij voorkeur een breedbeeldscherm (16:9) met een grootte van 22 of 23". Welke aansluitingsoptie geeft de meest optimale beeldkwaliteit? Eerder al een scherm gestest met een VGA naar VGA-aansluiting, maar hierbij was het beeld niet echt scherp. Het probleem is volgens mij dat de meeste PC-schermen een DVI aansluiting hebben en deze Mac een ADC-bus. De connectors hiervoor zijn moeilijk verkrijgbaar en ook nog eens schreeuwend duur. Wie kan mij adviseren of heeft mogelijk goede ervaringen met het gebruik van een alternatief PC-scherm op een Mac?

13 jaar geleden
in: Hardware

Antwoorden (1)

Het zou niet moet uitmaken of je vga of iets ander gebruikt
ook monitor maakt eigenlijk niet uit.
Misschien moet je de monitor via de menu op de monitor zelf scherpstellen?
Maar wellicht kan je beter op zoek gaan naar een ander videokaart ?
Maakt het niet te duur want een g4 is eigenlijk de moeite niet meer waard.
leuk speeltje maar met youtube wordt het niets meer.

Toegevoegd na 1 minuut:
welke type mac heb je eigenlijk ?
capthavoc
12 jaar geleden
Rudolf
12 jaar geleden
Het betreft een 533 Mhz Power PC G4