Hoe kan ik mijn computer versnellen

Windows Vista Home Premium 32-bit

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
in: Hardware
1.3K
Kimath
13 jaar geleden
kun je iets meer informatie geven over je computer?
processor, grafische kaart, vrije schijfruimte, hoeveelheid RAM etc
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Wat heb je in gedachte als je zegt versnellen? Softwarematige tweaks (instellingen veranderen), onderdelen vervangen door snellere of overklokken?

Het beste antwoord

Je computer wordt trager doordat hij te veel moet doen met te weinig hulpmiddelen.

Dat 'te veel doen' betekent in de regel dat er veel programma's op de achtergrond draaien die niet nodig zijn. Controleer dus welke programma's allemaal bij het opstarten van windows meteen ook opstarten.

Dan: te weinig hulpmiddelen daar kan je ook wat aan doen. Het gemakkelijkst is om geheugen erbij te zetten, dat scheelt in de regel wel wat. Maar verwacht geen wonderen... je processor heeft nu eenmaal beperkingen.
13 jaar geleden

Andere antwoorden (6)

Verwijder veel dingen gebruik ccleaner
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
als je eenlaptop hebt is t moeilijk, anders kunjeeen nieuwe processor kopen een snellere, mhz ikweet niet hoeveel mhz jou pc nu heeft
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
tja je kan er windows 7 op proberen de 64 bits versie
als je pc dat aan kan
maar belangrijker om te weten is wat voor pc het is
hoe groot is de hd ?
hoeveel werk geheugen
Hoeveel geheugen heeft je videokaart ?
welke programma,s gebruik je
wat is er precies traag ?

regel is hoe meer geheugen hoe beter
capthavoc
13 jaar geleden
Er bestaan verschillende manieren om een computer te versnellen. Zo zou men kunnen denken om de hardware te upgraden. Bijvoorbeeld een nieuwe / betere processor of meer geheugen.

Aan de andere kant is het ook mogelijk om uw computer te versnellen middels het plegen van onderhoud of het optimaliseren van de software.

Hieronder zal ik een aantal links noteren welke tips en hints geven over het optimaliseren van uw besturingssysteem.

http://windows.microsoft.com/nl-NL/windows-vista/Ways-to-improve-your-computers-performance

Heel veel opties zitten al standaard in Windows. Zo zou u "Schijfopruiming" kunnen gebruiken voor het opschonen van bepaalde bestanden. Er zijn genoeg alternatieven te vinden voor het "Defragmenteren" van de harde schijf. Standaard in Windows zit al een mogelijkheid om uw harde schijf te defragmenteren. Hierbij worden series bij elkaar horende bestanden weer netjes bij elkaar gezet.

http://windows.microsoft.com/nl-NL/windows-vista/Improve-performance-by-defragmenting-your-hard-disk

In Internet Explorer kunt u eens denken om de instellingen te herstellen naar standaard waarden.

http://support.microsoft.com/kb/923737/nl

Ook is het mogelijk om de tijdelijke internet bestanden en cookies, etc, op te schonen. De volgende MATS tool kan hierbij helpen:

http://support.microsoft.com/mats/ie_performance_and_safety/nl
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Upgraden naar windows 7 en gebruik als browser Mozilla Firefox. Zo maak je gebruik van een sneller besturingssysteem en een een veel snellere browser dan bijvoorbeeld Internet Explorer. Je systeem werkt sneller en je surft aanzienlijk sneller.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Er zijn verschillende dingen die je kunt doen on Windows 7 te versnellen.
Windows 7 zit bijvoorbeeld vol met mooi makers en services die je nooit gebruikt. Door die uit te schakelen kunt u al behoorlijk wat in performance winnen. Zie de bron voor meer informatie, ik hoop dat het u helpt.