Waar kan ik drivers vinden voor deze pci kaart?

ik heb laatst een pci kaart gekocht van iemand en er zat geen cd'tje bij met drivers. het gaat om een pci kaart van Winnov met als productcode *62c21l0s1774* en op de chip die op de kaart zat stond: Winnov WAV i-97
Het gaat vermoedelijk om een capturecard, maar ik weet het niet zeker,
maar ik dacht dat ik hem aan een apparaat kon aansluiten en dan ook tv boven kan kijken (heb namelijk boven geen analoge aansluiting in de muur of watdan ook. ik heb al een beetje gegoogle't en hij leek verdacht veel op de Winnov Videum AV PCI (With wavi-97) maar ik kan er geen goede drivers bij vinden.

Toegevoegd na 1 dag:
misschien kunnen jullie hier meer mee;

Ik heb een programma laten draaien dat zoekt naar onbekende apparaten;

en ik vond bij PnpID: VEN_1095&DEV_0647&SUBSYS_06471095&REV_00

en bij chip: Silicon Image PCI-0647
en bij device: @system32\drivers\pci.sys,#1152;Multimedia Controller

Hopelijk kunnen jullie hier wijzer van worden

Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
in: Hardware

Antwoorden (1)

Als je de fabrikant weet is het natuurlijk een goed idee om op diens website te gaan kijken. Desnoods even via de contactpagina een verzoek om de drivers sturen want van de oude apparatuur blijven die niet altijd op de website staan.

Het hangt er natuurlijk van af welk systeem je draait. Mogelijk hebben veel linuxdistributies standaard al de juiste drivers aan boord.

Draai je windows? Zoek dan niet alleen via het apparaatbeheer als deze niets vind, maar ook via windows update. Vreemd genoeg vind deze tool vaak meer drivers dan het apparaatbeheer.