Hoe krijg je een iMac sneller?

Ik heb een 2.66 core i5 met 8GB 1067 DDR3 geheugen, en het ding is trager dan m' n PC van 2 jaar oud.
Vooral grafisch erg traag. Fotos laden kost bijv. veel tijd, in vergelijking met m' n PC.

Toegevoegd na 1 uur:
Geheugen is van vorig jaar, niet de nieuwste uitgave. Zou dat nog wat uitmaken?

Ik heb wel een heel snelle PC die al een paar is geupdate met nieuwe hardware, hele dikke videokaart etc.

Problemen heb ik met grafisch werk. Beeldopbouw is traag, vind ik. En daar koop je een mac voor.

Nu merk ik wel dat mijn collegas nogal op hun gemak werken en ik als een adhd-er door mijn bestanden heen ram. Dat gaat in Windows snel, de mac blijft dan achter.

Kan ook aan de software liggen. Finder tegen verkenner... Maar goed, ik hoor de mac dan rommelen dus hij moet echt werken. Preview gaat dus sneller op PC dan mac (Finder + iPhoto bijv.) , dat is een van de zaken waar ik tegenaan loop.

Nog meer geheugen erin of andere videokaart, of upgraden videokaart, als dat kan?

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
in: Hardware
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Is deze net in gebruik? Dus nog maar een paar weken?
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Nee, ik heb hem al 1 jaar.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
je videokaart heeft niks met een laden van foto's te maken. je hardeschijf wel. en het werkgeheugen natuurlijk. je zegt dat het geheugen niet nieuw is, maar van vorig jaar. wat bedoel je daarme??? geen 1067mhz ddr3? zo ja, dan kan dat een probleem zijn. verder is de finder geen foto programma. iphoto is eigenlijk ook pruts als je zoveel foto's hebt. aperture is meer wat je zoekt. je kunt daar een gratis demo van downloaden via de app store voor de mac. test het even zou ik zeggen, dan weet je wat meer. verder kun je wel een ssd schijf laten inbouwen, maar dan praat je over extreem hoge bdragen, van zeg maar 350 euro (incl. inbouw) voor 160gb!!! maar dan is ie ook etreem snel, speciaal voor "adhd-ers" zoals jij :)

Antwoorden (3)

Hmmm ik denk dat je dan eens een cleaner voor de Mac moet gaan gebruiken. Net als windows, moet ook een besturingsysteem van Apple eens schoongemaakt worden. Via google zijn er genoeg programma's te vinden.

Hier ook nog een link.

sorry dak niet meer links heb, mijn internetverbinding heeft er weinig zin in vandaag, en is ook traag als dikke stront. Al ligt dat echt aan de provider;)
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
wat is precies trager? je hebt een van de snelste computers verkrijgbaar op dit moment en je gaat dat vergelijken met een twee jaar oude pc?

dan doe je iets of niet goed of er is een deffect onderdeel in je imac. vermoedelijk je hardeschijf, al heb ik het idee dat er niks aan de hand is en dat je onrealistische vervachtingen hebt van je computer.

geef wat meer details, dan kunnen we jouw beter helpen!
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Je kunt een keer CleanMyMac laten draaien. Er is een gratis versie beschikbaar.