Computer stuk? Wie heeft er een oplossing?

Mijn computer is helemaal van slag en weet niet hoe en wat, ben ook niet handig dus sorry voor de misschien onkundige uitleg.

Er staat oa een pictogram met een rood kruis RAM memory usage is critically high. RAm memory failure.
Dan staat er een geel uitroepteken op beeld zomaar De actieve desktop herstellen wat ik doe, dan zegt hij fout opgetreden.

Dan staat er Windows restore 5 errors detected!
Error fix is required
+ Hard drive doesn t respond to system commands. Critical error.
+Boot sector of thehard drive disk is damaged. Critical error.
+Read time of hard drive clusters les than 500 ms. Critical error.
Bad sectors on hard drive or damaged file allocation table. Critical error

Vervolgens ga ik fixen en dan staat er error report dat ze ge failed zijn.

Tussendoor komt er ook nog The system has detected a problem with one ore more installed IDE/SATA hard disks. Its recommended that you restart the system.

Hij schijt er ook zomar mee uit, kan niet goed internetten, even maar dus.
Wie weet wat dit is en hoe ik eraan kom en ervanaf kom?

Toegevoegd na 5 minuten:
Excuses voor de schrijf fouten.
Ben zo hard aan het typen voor de computer weer uitvalt!

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
in: Hardware

Het beste antwoord

Klinkt als een virus dat zich voordoet als een herstelprogramma. Probeer maar eens superantispyware en avira antivirus erover heen.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden

Andere antwoorden (7)

Ik denk dat je hem maar naar de reperatie kunts sturen, mischien heb je nog garantie, je hdd (hardeschijf) is waarschijnlijk stuk veel suc6 ;)
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Dit is een gecompliceerde storing en kan niet zo maar even geanalyseerd worden. Het eerste wat in me op komt is dat een van de vaste geheugen strips (RAM geheugen) de geest heeft gegeven. Misschien heeft een kennis nog een strip liggen of kun je een of twee uit een oude pc halen.
Anders zou ik toch maar even een specialist raadplegen. Dat kost geld, maar ja een lekke band kost ook geld.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Kan je niet zelf fixen. Register is naar de knoppen. Repinstal of herinstall is nodig.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
klinkt idd als virus. makkelijkst te checken als je in safe mode opstart (bij opstarten paar x f8 of f10 indrukken voor opstartmenu). als meldingen blijven komen is t wsch hardwareprobleem met werk voor specialist. zo niet dan in safemode meteen met virusscan aan de slag. heb je die niet geinstalleerd niet downloaden via deze pc.wordt wsch meteen geinfecteerd. dus ergens lenen of kopen. suc6
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Bullshit! Dit is een hardware probleem! Er is flink gekloot met je harddisk of in ieder geval een bad sector. Probeer met een blackwisser alles op 0 te zetten anders gewoon nieuwe harde schijf kopen
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Hoi heb je misschien enig idee hoe het kan en hoe ik het kan voorkomen?
Ben een paar dagen weg geweest en bij terugkomst, was dit probleem er.
Er zijn wel andere gebruikers op de pc geweest
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
En wel mensen die nogal onervaren met de computer zijn.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Bedankt allen, heb hem kunnen repareren en doet het weer.
Er zat een virus op.
Met een aan zekerheid grenzende waarschijnlijkheid heb je bad blocks. Oorzaak, de machine is gestoten/gevallen terwijl hij aanstond, of de schijf is aan zijn fysieke eind (leeftijd/draaiuren).

In het eerste geval: HDDREG draaien.
In het tweede geval: vervangen.

v w b Hddreg, zoek op internet naar Hiren's boot cd, daar staat het op (is daarop illegaal geregistreerd, en dus volledig inzetbaar). Het is een simpel programma, die probeert je bad blocks te herstellen, en is daar heel goed in. Het proces kan wel dagen duren, maar als je gevoelige informatie op je schijf hebt staan, of iets dat je niet kwijt wil, zul je dat er wel voor over hebben. Ik benadruk, KAN enkele dagen duren, het kan ook met 10 minuten tot een uur gefixed zijn.

succes
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Als ik je fout meldingen lees heb je 2 problemen je harde schijf en 1 of meerdere geheugen bankjes die defect zijn
hoeveel geheugen bankjes zitten er in je pc ?
probeer eerst een een geheugen bankje er uit te halen om te kijken welke kapot is.
Heb je er maar 1 dan zou je toch naar de pc maker moeten gaan wat dan valt er niet veel te testen
je harde schijf lijkt me sowieso aan vervanging toe
Dus nieuwe harde schijf en ander geheugen bankje

Vraag is even wanneer krijg je die meldingen als ik lees wel in windows ?

En wat heb je het laatst gedaan voordat die fouten kwamen
capthavoc