laserprinter geeft strepen , waar kan dit aan liggen ?

ik heb een Canon LBP5000 kleuren laser printer
en geeft sinds korte tijd strepen op papier
waar kan dit aan liggen
zie de link voor een plaatje van een afdruk
http://www.xs4all.nl/~driessch/laser.jpg

Toegevoegd na 52 minuten:
in de printer ziet het er zo uit

http://www.xs4all.nl/~driessch/printer.jpg

je kan het schoon maken want het is stof
maar na een keertje printen zit het er weer
zelfs als een een leeg blad doorheen gaat

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
in: Hardware
24K

Antwoorden (4)

Lege cartridges.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Mogelijk wordt je papier langs een rubber wieltje getransporteerd, en zit er vuil op dat rubber.

Toegevoegd na 4 minuten:
Dat kun je verder ook nog controleren door eens een pagina te laten afdrukken waar slechts een heel klein beetje tekst op staat, en die verder blanco is.
Indien dan toch de gehele pagina die streep heeft, moet je het toch echt bij het transport van je papier zoeken.
Het papier komt dan ergens langs waar het viezigheid zit.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
een laserprinter brand de toner op je papier, daarna gaat het papier door een setje rollen uit je printer, ergens in de buurt van deze rollen zit een vervuiling of een beschadiging.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Je drums zijn vies/versleten.
Bij deze printer zijn de drums onderdeel van de toners.
Je kunt ze dus vervangen. Maar... dat is zo kostbaar dat je beter een nieuwe printer kunt kopen en dat is geen grapje. Als je echt een knutselaar bent kun je de toners openmaken, schoonmaken en weer vullen met replacement toner. Dat is een hels, vies karwei, maar wel bevredigend als je hem weer in elkaar heb zitten.
Hier een zeer uitgebreide handleiding hoe je dat moet doen:
escape
13 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
ik hoop dat in 2014 NEDERLAND het WK wint!
of hoop jij dat niet?? eindelijk heeft nederland het wk in 2010 gewonnen, omdat SPANJE drugs had gebruikt!
escape
13 jaar geleden
Nu dat je me een min hebt gegeven voor een goed antwoord gaan we definitief het WK verliezen. Jammer...