Vraag over harde schijf (zie uitleg)

Ik heb een nieuwe computer gekocht, en daar zitten 2 harde schijven in.
Schijf 1 is 20GB, en heet 'recovery'
Er staat 1 bestand op en dat heet ook recovery.
Verder zit er nog een c schijf in.
Op welke schijf staat windows geinstalleerd?
Ik heb windows 7 hierop.
En wat bedoelen ze met recovery?

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
in: Hardware

Het beste antwoord

In de meeste gevallen staat Windows op de c schijf. De recovery is vaak een partitie van de c schijf en zorgt ervoor dat je de computer kan herstellen naar fabriekswaarden bij een eventuele crash. Alle andere bestanden die later zijn bijgevoegd zullen niet worden hersteld. daarvoor zul je regelmatig een back-up moeten maken
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden

Andere antwoorden (2)

Windows staat standaard op C, de recovery schijf is voor als de pc crasht om hem dan weer te kunnen herstellen.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Er zit maar één harde schijf in. Die is in 2 stukken verdeeld. Die krijgen ieder een eigen naam c en d. In d staat dan het stukje om Windows in noodgeval opnieuw op c te installeren. Als de schijf echter echt kapot gaat zijn natuurlijk beide partities weg. Ook d!!!