Slecht ontvangst draadloze verbinding

Ivm herindeling is de iMac 3 mtr. verplaats en sinds dien heb ik slecht ontvangst. De iMac staat nu 7 mtr van de Tele2 modem. Wat is de oplossing om een betere verbinding te krijgen.

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
in: Hardware

Antwoorden (3)

een betere sterkere router kopen,
of een accesspoint. Dit sluit je aan op een bekabelde verbinding en hang je bijvoorbeeld ergens op 3 meter van je imac. zo heb je een betere verbinding.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Als het mogelijk is moet je er gewoon een bedrade verbinding van maken dat is het allerbeste. Je kan ook kijken of je je modem/router kan verplaatsen naar een punt dat dichterbij je iMac is.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Ga na wat voor 'stsoorzenders' er tussen, of in de buurt van de router en de werkplek van de imac staan... Een luidspreker is bijv een magnetisch veld, waardoor je spectrum verstoord wordt. Hierdoor gaat de verbindingskwaliteit naar beneden. Je kunt, zoals anderen al aangeven, een sterkere accespoint of router neerzetten, maar als deze jhet eerst wel goed deed, kan dat het probleem niet zijn. Probeer anders ook eens op een ander kanaal uit te zenden en te ontvangen, hierdoor kun je ook al veel verschil merken (omdat die kanalen minder gestoord worden door andere invloeden). Trial and error dus helaas. Met kabel verbinden is onwenselijk, begrijpelijk...

PS het kanaal waarop je uitzend kun je veranderen dmv verbinden aan je router (met kabel...) en daar in de wifi settings kijken. vergeet niet dat in de settings van je NIC (network Interfaced Card) ook aan te passen naar hetzelfde kanaal, anders vind je je wireless netwerk niet terug...

Mocht je aanpassingen doen, is het misschien geen gek idee om een settingsfile aan te maken (of even een notitie te maken ergens) zodat, mocht je de router eens moeten resetten, je niet wéér met hetzelfde probleem zit.

Succes!