waarom kan ik maximaal 800 MB met mijn brander branden?

nieuwe dvd brander aangeschaft omdat oude maximaal tot 800mb ging

Toegevoegd na 6 uur:
krijg steeds de melding:unsupported file content.
Wat kan ik hier mee?

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
in: Hardware
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Wat probeerde je te beschrijven wat maar tot 800MB ging? CD-R DVD-R?
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Met welk programma brandt je? Nero?
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
unsupported?
Waarschijnlijk probeer je iets te branden wat hij niet aankan.
Misschien een divx naar DVD-video formaat?
Dan kan wel, maar dan moet je geloof ik Vision geinstalleerd hebben.

Het beste antwoord

Ik vermoed dat je met Nero brand ?
dan moet je (links) bovenin WEL kiezen voor DVD ipv cd
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Zoals met alles als je het weet is het makkelijk...
bedankt voor tip

Andere antwoorden (6)

Omdat er geen meer kapeciteit meer over is,,, je moet een betere kopen om meer mb's te branden.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Als je een cd-r brandt met een dvd-brander, dan komt het doordat er nu eenmaal niet meer dan 800MB op een CD-R past. Als je een DVD-R brandt, moet je er 4,7 GB op kunnen branden.

Toegevoegd na 36 seconden:
M.a.w. controleer even wat voor schijfjes je gebruikt.
bamibal
13 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
heb dvd+R aangeschaft,kan dat de oorzaak zijn?
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Ah nu wordt alles anders DVD+R kan naar mijn idee niet de boosdoener zijn, lijkt er nu eerder op dat je zelf iets fout aangeeft bij het brandprogramma.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Alle dvd-branders kunnen tegenwoordig zowel + als - aan. En sommigen ook dvd-ram.
800MB is niet het maximale programma's al nero kun je zo instellen dat je meer kan branden. Meestal werkt dit goed, je hebt alleen kans op fouten bij het schrijven en niet iedere reader kan het lezen. Maar meer wegbranden kan dus wel.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Een CD-R kan je het best met maar max 700MB beschrijven zo weet je iig zeker dat ze altijd door elke ander lezer ingelezen kunnen worden. Branders en software kunnen die 700MB grens overschrijden (overburning) en dat werkt meestal goed zolang je bijv. de brander altijd gebruikt om je cd's in te lezen. Als je CD-R's gebruikt om je data te backuppen, zou ik je adviseren om eens uit te rekenen of DVD's of zelfs HDD's niet goedkoper zijn. Of was er nog iets gekkers aan de hand en kon je je DVD's maar to 800MB beschrijven?
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Méér dan 800 MB branden - ook wel méér dan 90 minuten genoemd- is op zich best mogelijk..alleen dan wordt er dan officieel niet gesproken over branden ,maar in vaktermen "overburned" Als je een melding krijgt dat je media niet voldoende capaciteit heeft om op te branden, moet je daarom niet branden maar de selectie wegschrijven als image.(iso)

Als je dan de aangemaakt image gaat branden, dan zal er geen melding verschijnen (in iedergeval niet in Nero) maar zal deze de opdracht gewoon uitvoeren. Ik zou er dan VCD's voor nemen.

Groet:Zoekertje
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Met speciale cdees kan je wel over de 900 MB halen. Maar dat word eigenlijk nooit gedaan, want je komt dan wel heel erg bij de randen van de CD, en ook de tracks zitten dichter op elkaar.
Maar de techniek van cd's is al 25 jaar oud ofzo. DVD kan inderdaad meer aan. (6 x meer, of 12x, als je doublelayer dvd's koopt)
Mocht dit ook niet genoeg blijken, dan kan je weer overgaan op een Blu-Ray brander, deze kan wederom ruim 6 x meer branden als op een DVD.

Toegevoegd na 1 minuut:
Of bedoelde je dat je al een dvd-brander HAD?
Dan moet je in ieder geval zorgen dat je er wel een DVD-r er in stopt.
Bamibal heeft verder gelijk.

Toegevoegd na 3 minuten:
Was de software wel ingesteld op DVD? Misschien stond hij wel op CDr afgesteld?
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Software is bijgeleverd bij de nieuwe dvd brander.
Alles van Nero
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
bij Nero moet je inderdaad aangeven CD of DVD.