mijn PC start wel op krijg alleen geen piepjes en geen beeld wie kan mij helpen

sinds gisteren geeft de PC spontaan geen beeld meer .
ik hoor het op starten geen piepjes en geen beeld .
andere hard disk er aan gehad nog niks . miss iets mis met de video kaart ?

Toegevoegd na 18 uur:
ik heb hem door een goede vriend laten los halen en die zei dat een groot blok op het middenblok waarop een ventilator zit 2 pinnetjes mist dus waarschijnlijk wordt dat kijken naar een nieuwe pc :(

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
in: Hardware
10K

Antwoorden (10)

Het piepje geeft aan dat er contact met het moederbord is.
Geen piep?, controleer alle aansluitingen of knoopcel-
batterij van het moederbord.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
standaard geeft de pc 1 piep af als de videokaart werkt
dus ja ik denk dat het eerste waar je naar moet kijken de videokaart is
hopelijk is dat het euvel anders zie ik het somber in
capthavoc
13 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Mijn pc piept niet en doet het nog goed.
capthavoc
13 jaar geleden
echt ? niet 1 piepje bij het opstarten ?
misschien heb je en wat moderner merk of zo maar al mijn pc geven 1 piepje bij het opstarten zelfs mijn laptop al is dat geluidje wat anders mischien heb je geen intern speakertje ?
Waarschijnlijk heeft je videokaart het begeven. Natuurlijk moet je wel eerst even alle kabels controleren en als het kan een andere monitor proberen.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
dan zou je toch wel piepjes krijgen?
Denk eerder het moederbord...
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Mijn pc piept nooit en mijn oude deed dat ook niet. (tenzij je natuurlijk alle knopjes tegelijk indrukt)
Denk dat hij kapot is....
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
meestal doe je dan iets niet goed, met het toetsenbord ofzo
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Dit ligt waarschijnlijk aan je processor, als deze is doorgebrand start je pc zoals je zegt wel op maar geen piep of beeld, of als je je processorkoeler eraf hebt gehaald om hem schoon te maken en niet goed hebt teruggedaan.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
hoi Bart542,

nou, dat is niet leuk, vermoedelijk is er wat ernstigs aan de hand. enkele eenvoudige controles:
zijn de twee spanningen 5V en 12V aanwezig?

je meet dit het het gemakkelijkst op een nog vrije voeding voor disk/cd-speler geel-zwart=12V rood-zwart=5V
vaak zit er op het moederbord zelf ook nog een voedingspunt, maar als de 12 & 5V er niet zijn, is die er ook niet.

dan kan je de kaarten een voor een er uit nemen en weer terug zetten, mogelijk is er een contact niet goed of vervuild.
door uitnemen en terugplaatsen reinig je deze contacten

druk alle chips (die in een voetje zitten) op het moederbord aan, door warmte wisselingen komen die langzaam wat omhoog.

je kan ook nog de snoeren die in het moederbord zitten losnemen en weer terugzetten.

is er intern iets kapot, dan moet je dat onderdeel vervangen, elektronica kan kapot.

veel sterkte
groeten, Dré

Toegevoegd na 14 uur:
hoi, dat 'grote blok' is de processor
een nieuwe processor is altijd goedkoper dan een complete PC.
was je tevreden met de PC? dan is een nieuwe processor goedkoper dan een hele nieuwe PC

groeten, Dré
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
U kan altijd je pc eens binnen brengen bij mij, zodat ik dit probleem kan oplossen. Ik doe de richting met pc's.

Contact : mail@jonastheys.be

Toegevoegd na 7 uur:
indien je toch zegt van we proberen toch de pc te vermaken, altijd welkom. Je bent ook altijd welkom voor andere computer problemen.

Mvg
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Trek alle usb kabels eruit. Dat kan het oplossen.
Als je muis en toetsenbord nog een groene en paarse aansluiting hebben. Dan wissel ze eens om. Soms start de computer niet meer op doordat je de kabels verkeert om hebt.

Mocht dit het niet zijn Kun je even als je je computer uitzet, alle kabels van je harde schijven en cdromspelers lostrekken om te kijken of het misschien ligt aan te weinig spanning.

Misschien is je voeding kapot. Grafische kaart zou een piepje moeten geven. Geheugen of gebrek daaraan ook. In het ergste geval is je moederbord kapot.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
vreemd verhaal... voor zover ik weet zou een (werkend) moederbord bij opstarten altijd een piepjescode moeten weergeven: het is een soort elekrotechnisch diagnostische tool die hardware problemen kan weergeven. Doet ie dat niet dan is er iets met je moederbord of er is geen contact mee. Als je zegt dat de pc wel opstart bedoel je wsch dat je de ventilator (die op dat blok is trouwens eentje voor je cpu) hoort draaien...
Dat je cpu pinnetjes mist dat kan, dat hoeft niet te betekenen dat ie niet compleet is. Bovendien zou het moederbord een piepjescode geven als cpu niet werkt.
Laat iemand met elektrotechnische kennis eens kijken naar de voeding naar je moederbord toe. Ik vermoed dat je in een een nieuw MB zult moeten investeren, kost gemiddeld n paar tientjes en wat tijd en moeite (met kennis van zaken)