mijn PC start wel op krijg alleen geen piepjes en geen beeld wie kan mij helpen

sinds gisteren geeft de PC spontaan geen beeld meer .
ik hoor het op starten geen piepjes en geen beeld .
andere hard disk er aan gehad nog niks . miss iets mis met de video kaart ?

Toegevoegd na 18 uur:
ik heb hem door een goede vriend laten los halen en die zei dat een groot blok op het middenblok waarop een ventilator zit 2 pinnetjes mist dus waarschijnlijk wordt dat kijken naar een nieuwe pc :(

Weet jij het antwoord?

/2500

Trek alle usb kabels eruit. Dat kan het oplossen. Als je muis en toetsenbord nog een groene en paarse aansluiting hebben. Dan wissel ze eens om. Soms start de computer niet meer op doordat je de kabels verkeert om hebt. Mocht dit het niet zijn Kun je even als je je computer uitzet, alle kabels van je harde schijven en cdromspelers lostrekken om te kijken of het misschien ligt aan te weinig spanning. Misschien is je voeding kapot. Grafische kaart zou een piepje moeten geven. Geheugen of gebrek daaraan ook. In het ergste geval is je moederbord kapot.

vreemd verhaal... voor zover ik weet zou een (werkend) moederbord bij opstarten altijd een piepjescode moeten weergeven: het is een soort elekrotechnisch diagnostische tool die hardware problemen kan weergeven. Doet ie dat niet dan is er iets met je moederbord of er is geen contact mee. Als je zegt dat de pc wel opstart bedoel je wsch dat je de ventilator (die op dat blok is trouwens eentje voor je cpu) hoort draaien... Dat je cpu pinnetjes mist dat kan, dat hoeft niet te betekenen dat ie niet compleet is. Bovendien zou het moederbord een piepjescode geven als cpu niet werkt. Laat iemand met elektrotechnische kennis eens kijken naar de voeding naar je moederbord toe. Ik vermoed dat je in een een nieuw MB zult moeten investeren, kost gemiddeld n paar tientjes en wat tijd en moeite (met kennis van zaken)

Stel zelf een vraag

Ben je op zoek naar het antwoord die ene vraag die je misschien al tijden achtervolgt?

/100