arduino robot, hoe maak ik dat?

ik wil een robot bouwen voor mijn profielwerkstuk, mijn ict docent raadde me aan om met arduino te werken, heeft iemand tips?
liefst niet al te duur en/of met tutorial/handleiding :D
iemand ideeen?

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
in: Hardware

Antwoorden (1)

hoi Espira,

nou, dat is me d'r een, "hoe bouw je een robot?"
een eenvoudige en komplete manier waarbij alles wordt meegeleverd, is BOEbot (Bord Of Education roBot).

klik op http://www.parallax.com/tabid/411/Default.aspx
dit pakket is ook bij de robotwinkel in Nederland (http://www.robotwinkel.nl/) te koop

Arduino is een micro controller platform, daarvan zijn er zeer veel. jouw ICT leeraar heeft blijkbaar goede ervaringen met Arduino, vandaar deze voorkeur. Daar is dan op zich niets mis mee, maar er zijn vele wegen die naar Rome gaan.

mechanisch zijn er ook vele wegen, varierend van duur en prachtig, tot goedkoop en functioneel.
BOEbot ligt er ergens tussenin, een zeer goed startpunt voor een redelijke prijs. lees, kijk en bouw!

de taal is een soort basic, dat is voor velen van ons niet zo moeilijk. Arduino werkt met C, dat is veel moeilijker.

veel bouw plezier, en suc6 met je robot.
een prachtige hobby, ik doe het ook.

groeten, Dré