Ik ben voor een laptop aan het kijken. Is dell een betrouwbaar en goed merk? Of kan ik dan beter HP kiezen?

ik wil een laptop gaan kopen voor rond de 750 euro maar weet geen leuke.

Ik dacht om eens bij dell rond te snuffelen en zag de XPS 17 laptops van ze.

De XPS laptop rond de 750 of 700 euro leek mij wel goed.

Ik zoek er 1 met een i7 of i5 met 1 GB videokaart geheugen en 4gb ram tot en met 8 GB ram

Alleen mijn vraag is is het slim om dell te kiezen of kan ik dan beter naar HP toe?

Ik hoor altijd DELL bah! die moet je niet kiezen van mensen. Ze zeggen dat ze altijd er problemen mee hebben. Maar mijn vraag is dan ook is dat zo.

Want ik kan nergens iets vinden van de rating en reviews van dell op google.

Toegevoegd na 3 minuten:
http://www.dell.com/nl/p/xps-laptops?c=nl&cs=nldhs1&l=nl&s=dhs&~ck=mn

Dit zijn de XPS laptops

Ik ben naar de 750 en 700 aan het kijken

Bedankt voor jullie hulp alvast :)

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
in: Hardware
2.4K

Antwoorden (4)

Dell en HP zijn allebei prima merken en maken prima laptops. Ik heb veel ervaring met beide merken en kan niet zeggen dat er een beter is dan de ander.
Reviews zou je kunnen inzien op sites als www.kieskeurig.nl
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Beide merken zijn inderdaad aan te raden. Dell heeft wat mij betreft qua support een streepje voor.
Waar je meer naar moet kijken is de behuizing, zowel HP en Dell hebben series waarvan de behuizing gewoon prut is. Daarentegen hebben beide merken ook zeer degelijke behuizingen.

Toegevoegd na 5 minuten:
Vaak is het zo wanneer mensen een probleem hebben met een bepaalde fabrikant dan bestempelen ze elk product als dusdanig. Maar wanneer mensen geen probleem hebben dan hoor je ze niet, waarom zou je klagen als het werkt? 4 jaar geleden werd door iedereen Acer afgeraden, ik had er 1 gekocht en in deze 4 jaar nog nooit problemen mee gehad.

Toegevoegd na 5 minuten:
Vaak is het zo wanneer mensen een probleem hebben met een bepaalde fabrikant dan bestempelen ze elk product als dusdanig. Maar wanneer mensen geen probleem hebben dan hoor je ze niet, waarom zou je klagen als het werkt? 4 jaar geleden werd door iedereen Acer afgeraden, ik had er 1 gekocht en in deze 4 jaar nog nooit problemen mee gehad.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Absoluut een HP kopen. De service van Dell is uitermate zwak. Mijn ervaringen met vrijwel alle Hp producten en ondersteuning bij mogelijk problemen zijn subliem te noemen. Mocht U bijvoorbeeld echt een hardnekkig probleem hebben - kan natuurlijk altijd- is er de mogelijkheid om het probleem echt stap-voor-stap op de HP.nl website terug te vinden + een handige tool,waarmee de klant zijn/haar laptop,desktop kan laten detecteren.Even later krijgt men dan te zien of er mogelijk update firmware of andere essentiële hardware/bios d.m.v. betere drivers voorhanden zijn . Die kunt U dan downloaden.Bij problemen of defecten aan Dell producten dient de klant altijd zelf de niet-goed-werkende laptop/desktop te gaan brengen. HP wordt in bijna alle grotere zaken zoals Expert,V&D,Mediamarkt etc. gerepareerd.

Groet:Zoekertje
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Allebei uitstekende merken.
Met Dell heb ik wel iets minder ervaring.
Service van HP is ook uitstekend.
Dell vraagt zeer hoge verzendkosten, daar moet je ook op letten.