Ik zoek een goede TV kaart, waar moet ik beginnen met kijken?

Ik zoek een TV kaart voor mijn computer. Ik weet wel genoeg van computers, alleen van digitale en analoge TV niet. Geen idee hoe dat komt, maar dat is er nooit van gekomen. Nooit in verdiept, alleen nu zou ik toch graag TV willen kijken op mijn computer.

Wij hebben TV van Ziggo en zouden in principe digitale -is dat HD?- kunnen ontvangen? (vanuitgaand dat we het goede abbonement daarvoor hebben)
Indien dat dus juist is, wil ik dit natuurlijk ontvangen op mijn computer.

Mijn voorkeur gaat uit naar een PCI kaart. Tweedehands mag, indien uiteraard volledig werkend en het een redelijk nieuwe is. USB mag ook wel, mijn computer is snel genoeg dus dat is nooit een probleem.

Ik vroeg me af wat nou een goede was (voorbeelden zouden mooi zijn!) Voor wat het lijkt ontvangt het allemaal TV. Maar ik wil dat de kwaliteit natuurlijk goed is, en ik zie niet aan die kaart of het goed is of niet.

De prijs, zeker niet boven de €50. Hoe goedkoper hoe beter natuurlijk.

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
in: Hardware

Antwoorden (4)

Ik vrees dat je wensen niet in vervulling zullen gaan.
PCI-kaarten zijn ouderwets en alleen in analoge uitvoering. Die geven een slecht beeld en Ziggo is zijn analoge pakket aan het uitkleden.
Om digitale TV te kunnen ontvangen met je PC heb je een z.g. FloppyDTV-kaart nodig met alphacrypt. Deze kaarten zijn bijzonder lastig te vinden omdat de fabrikant de productie heeft gestopt. En verder kom je niet weg onder de 150 euro.
escape
13 jaar geleden
Ik heb onlangs een kaart gekocht op een rommelmarkt met een cd rom erbij voor 30 euro Hij is van pinnacle en analoog werkt perfect
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Ik gebruik al jaren pinnacle wat analoog is maar heb geweldig beeld op mijn pc ermee. 2e hands kosten ze weinig en zeker onder de 50 euro.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Met de Hauppauge WinTV van € 34,- kun je alle kanten uit. Het is een PCI-kaart die analoge, DVB-S (satellietzenders) en DVB-T (aardse zenders) ondersteunt. Een kaart die een Ziggo-decoder ondersteunt is wel duurder.