ik heb 5.1 surround sound boxen voor pc maar...

maar hoe komt het dat mijn achterste 2 boxen het niet doen?

ik heb het wel ingesteld in windows 7 en met testen hoor ik ook de achterste 2 (en de rest natuurlijk) maar hoe komt het dan dat ik in itunes niet me achterste 2 boxen hoor als ik een liedje aandruk?? moet ik de muziek ook 5.1 downloaden ?? dus moet de muziek ook special 5.1 zijn of doe ik iets verkeerds??

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
in: Hardware

Antwoorden (1)

Drie opties:
1: Je versterker staat niet ingesteld op 5.1 maar 2.1
2: Je pc staat toch niet ingesteld op 5.1, maar 2.1
3: Er zitten kabels verkeerd.

Als al het bovenstaand goed is, dan moet het gewoon werken. Het maakt niet uit of muziek 5.1 of 2.1 is. Of het wordt dynamisch omgevormt naar 5.1, of het is dus al 5.1. Je kan alleen echt 5.1 gebruiken als je ook daadwerkelijk gebruik maakt van een center, rear en front kabel.

Dus ik raadt je aan nog even je windows goed na te checken en je kabels goed na te checken. Ook je versterker natuurlijk!