kan je de fritzbox 7170 aansluiten op een UPC-modem en ook de telefoon van UPC aansluiten, zodat je de fritzbox nog als telefooncentrale gebruikt?

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
in: Hardware
1.1K

Het beste antwoord

Jazeker is dat gewoon mogelijk. Ik heb vrijwel hetzelfde gedaan met een Pots splitter. Ik had toevallig op mijn usb stick nog een duidelijke handleiding staan,welke ik U niet wil onthouden.

Een POTS splitter is gemaakt om voice- en dataverkeer te scheiden op de DSL lijn. U sluit de POTS splitter direct na het ISRA punt aan in uw woning. ISRA staat voor Infrastructuur Randapparatuur en is het punt waar het KPN-domein en het klantdomein gescheiden wordt in een woning.

De POTS splitter sluit u als volgt aan:

Line: hierop sluit u de binnenkomende lijn in uw woning (ISRA / hoofdlijn) op aan.
Modem: hier wordt het adsl modem op aangesloten
POTS: hier kan de telefoon op worden aangesloten

--------------------------------------------------------------------------------

DSL: Digital Subscriber Line, techniek die hoge datasnelheid mogelijk maakt over een normale telefoonkabel, onder te verdelen in:

ADSL: Asymmetric Digital Subscriber Line, variant van DSL waarbij de zendsnelheid niet gelijk is aan de ontvangstsnelheid

SDSL: Symmetric Digital Subscriber Line, variant van DSL waarbij de zendsnelheid gelijk is aan de ontvangstsnelheid
ISDN: Integrated Services Digital Network, digitale telefonie

POTS: Plain Old Telephone System, analoge telefonie
Ook wel PSTN genoemd

PSTN: Public Switched Telephone Network
Ook wel POTS genoemd

Er is voor ISDN een andere (speciale) splitter nodig, omdat ISDN in vergelijking tot POTS/PSTN lijnen meer bandbreedte inneemt en de ADSL ISDN frequenties daarmee opgeschoven moeten worden.

Kortom U kunt dus inderdaad ook de telefoon aansluiten. Het lijkt mij niet onderstandig om in de algemene voorwaarden even op te zoeken ,of U ná het wijzigen van de hardware - inclusief aanleg- kunt rekenen op de volledige support van UPC. Dit blijft in Uw geval mogelijk een heikel punt. Mocht hetgeen ik hier typ zó zijn ,dan kunt U UPC Helpdesk informeren/ vragen over dit probleem.

Groet:Zoekertje
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden

Andere antwoorden (4)

nee een fritz box is een adsl modem telefoon via upc gaat alleen via de modem van upc

je kan wel de fritzbox aansluiten maar stop het kabeltje dan niet in de inputoutput poort maar in een willekeurige andere van de overige 4 poorten
dan kun je wel draadloos internetten als dat niet mogelijk is met het modem van upc en eventueel nog 3 andere pc bedraad aansluiten
maar je kunt er geen extra telefoon op aansluiten
die kan alleen in het upc modem
capthavoc
13 jaar geleden
Nooit geprobeerd, maar volgens de handleiding moet het kunnen. De Fritzbox heeft een telefoon ingang (POTS = plain old telephone standard) die aan eem telefoon uitgang van het modem kan. Wel is er een speciale kabel nodig (zie pag 26 van de handleiding)

Toegevoegd na 4 minuten:
Prik het DSL/TEL deel van de kabel in de telefoon uitgang van het modem. Dit werkt dan ook als je geen ADSL maar breedband thuis hebt!
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Ik denk dat je de SIP functionaliteit van de fritzbox kunt gebruiken, onafhankelijk van welke internet provider je hebt.

Ik doe iets soortgelijks. Ik heb een Ziggo kabelmodem met telefoonaansluiting, welke ik eerst door-route naar een Linksys SPA3102 (een VoIP ATA). Mijn telefoon sluit ik daar vervolgens op aan, zodat ik via de ATA kan bellen, met het internet account van Ziggo. Voor 0800 nummers gebruik ik natuurlijk gewoon de lijn van Ziggo zelf. ;-)

Toegevoegd na 51 seconden:
door-route... hmm.. lees "doorlus" ;-)