Hét vraag- en antwoordplatform van Nederland

macbook pro overclocken

Een macbook pro 17" komt standaard met een 2,2GHZ processor. voor €250 meer krijg je een 2,3 GHZ processor.

Welke optie is beter
1. € 250,- betalen
2. Overclocken naar 2.3 GHZ (gratis)

En waarom? :)

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
in: Hardware
585
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
i7 = *4

Heb je meer informatie nodig om de vraag te beantwoorden? Reageer dan hier.

Het beste antwoord

Van 2.2 naar 2.3 Ghz opvoeren. Denk je echt dat je daar iets van zult merken? In het meest gunstige geval is dat 5% sneller, maar je processor is nooit 100% bezig. Meestal staat hij de helft van de tijd te wachten. Echt, je gaat daar niks van merken. Je kunt je geld beter aan extra RAM of een SSD besteden.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden

Andere antwoorden (3)

Overclocken zou ik niet doen. Ik heb een 13,3" en die wordt bij matig gebruik al warm zat. Laat staan dat je hem gaat overclocken.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Een laptop overclocken is dom. Je kunt er geen alternatieve koeler opzetten, zeker niet bij een Apple. De kans dat je cpu doorbrandt na een oc is groot. En ik zou dat niet riskeren met een macbook van >$1000
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Als ik jou was zou ik het niet doen. Omdat het vrij riskant is (oververhitting en zo) en je schiet er maar 0.1 ghz mee op. Om je macbook sneller te krijgen kun je beter het geheugen upgraden.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden

Weet jij het beter..?

Het is niet mogelijk om je eigen vraag te beantwoorden Je mag slechts 1 keer antwoord geven op een vraag Je hebt vandaag al antwoorden gegeven. Morgen mag je opnieuw maximaal antwoorden geven.

0 / 2500
Gekozen afbeelding