macbook pro overclocken

Een macbook pro 17" komt standaard met een 2,2GHZ processor. voor €250 meer krijg je een 2,3 GHZ processor.

Welke optie is beter
1. € 250,- betalen
2. Overclocken naar 2.3 GHZ (gratis)

En waarom? :)

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
in: Hardware
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
i7 = *4

Het beste antwoord

Van 2.2 naar 2.3 Ghz opvoeren. Denk je echt dat je daar iets van zult merken? In het meest gunstige geval is dat 5% sneller, maar je processor is nooit 100% bezig. Meestal staat hij de helft van de tijd te wachten. Echt, je gaat daar niks van merken. Je kunt je geld beter aan extra RAM of een SSD besteden.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden

Andere antwoorden (3)

Overclocken zou ik niet doen. Ik heb een 13,3" en die wordt bij matig gebruik al warm zat. Laat staan dat je hem gaat overclocken.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Een laptop overclocken is dom. Je kunt er geen alternatieve koeler opzetten, zeker niet bij een Apple. De kans dat je cpu doorbrandt na een oc is groot. En ik zou dat niet riskeren met een macbook van >$1000
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Als ik jou was zou ik het niet doen. Omdat het vrij riskant is (oververhitting en zo) en je schiet er maar 0.1 ghz mee op. Om je macbook sneller te krijgen kun je beter het geheugen upgraden.