Als ik de 3.5mm oortjes MET VOLUMEKNOP in mijn 'samsung wave' (telefoon) doe krijg ik heel vreemd geluid, hoe komt dit?

Als er geen volumeknop op zit krijg ik wel gewoon goed geluid.

Toegevoegd na 26 minuten:
Voor ondergetekende: ik heb 1x oortjes zonder volumeknop en die doet het Primá. ook heb ik er thuis bijna 10 met volumeknop liggen en die geven allemaal het vertekende geluid.

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
in: Hardware

Het beste antwoord

voor de volumeknop is een extra contact nodig wat het volume ook daadwerkelijk veranderd. Dit is te zien aan de 3.5 mm plug van de stekker. hier zie je ringen(scheidings ringen van de contacten), bij een mono is 1 ring, stereo heeft 2 ringen, met mic en of bediening 3 of meer.
Door de extra ringen komen de contacten niet meer overeen met de internet contacten van het apparaat, waardoor je een vertekend geluid krijgt.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden

Andere antwoorden (1)

Of de volumenknop is kapot, of staat zo laag dat je versterkertje in de telefoon overstuurt om toch nog iets te kunnen horen. De volumeknopjes op oortelefoons zijn fragiel en gevoelig voor stof en vocht. Maar het kan ook de oortelefoon zelf zijn die kapot is en dat jij alleen de link legt met de volumeknop terwijl dat niet het feitelijke probleem is. Dan kan als laatste ook de plug kapot zijn, dat is eenvoudig te testen door de oortelefoon even in een ander apparaat te pluggen.
paulus811