Heeft een USB 3.0 harddisk zin, t.o.v. een 2.0 schijf?

Want volgens mij kan de harddisk toch nooit sneller data lezen en schrijven, sneller als wat Usb 2.0 aan kan?

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
in: Hardware

Antwoorden (3)

Jazeker maakt het wat uit. USB 2 zit op maximaal ~25 MB per seconde in de praktijk, terwijl een moderne SATA-schijf met gemak 60 tot 80 MB/s haalt.
Als je enkel met kleine bestanden werkt zal je waarschijnlijk niet veel verschil merken, maar gebruik je de schijf voor films dan heb je zeker baat bij USB 3.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Je hebt hier alleen baat bij als je ook een pc hebt met een 3.0 usb poort. Anders telt de laagste waarde. Wanneer je een 3.0 schijf aan een 1.0 poort van je pc hangt, bepaalt in dat geval je pc de snelheid.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
USB 3.0 heeft alleen zin als je computer/USB-kaart van het type 3.0 is.
Anders heb je gelijk.

Maar misschien is het een aanschaf voor de toekomst en zal je later, wanneer je een andere computer hebt met USB 3.0, voor de kop slaan dat je daar dan weer geen HDD voor hebt.