Onduidelijk beeld op led-tv aangesloten op laptop?

Ik heb mijn nieuwe led tv (22 inch) aangesloten op mijn laptop, en alles werkt naar behoren, behalve dat het niet helemaal scherp is.
Ik heb al wat geprobeerd met resolutie veranderen, en alle driver van mijn videokaart (ati mobility radeon HD5470) zijn up-to-date.
Hoe kan ik het scherm scherp krijgen??

Toegevoegd na 58 minuten:
Ik gebruik trouwens een HDMI-kabel, dus daar kan het ook niet aan liggen.

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
in: Hardware

Het beste antwoord

Je kunt ook proberen de resoluties van beide schermen individueel aan te passen en het beeld dus niet te klonen.
Je gebruikt je LED-TV dan als extended desktop. Met sommige grafische kaarten kun je ook 'slim klonen'; dan houdt de software rekening met de verschillende resoluties van de beeldschermen.

Werkt dit niet, dan kun je meestal met een functietoets (Fn)+ F4 (of welke toets op de laptop voor het beeldwisselen geschikt is) enkel de externe monitor aansturen. Zo wordt het hele signaal naar de LED-TV gestuurd (en niet tussen beide schermen gedeeld); met een beetje mazzel zelfs in de juiste resolutie.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden

Andere antwoorden (1)

Hoelang is de HDMI kabel? Is het een kwalitatieve kabel? Heb je wel de resolutie van het goede scherm aangepast? Kun je wellicht niks veranderen in je TV?

Ik zie tevens dat die 22 inch is en dat is uit m'n hoofd een 16:10 formaat. Oftewel speel eens met wat andere resoluties uit het lijstje om te kijken of dat beter gaat.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
typisch verkoop praatje "Hoelang is de HDMI kabel? Is het een kwalitatieve kabel?" ....dat speelt geen rol i.v.m. scherpte want 1 en 0 dus beeld of geen beeld. formido kabeltjes zijn prima ! dat ge*&%@ over verguld enzo....trap er niet in !!!