Wat is belangrijk om heel snel groote video´s te bewerken bijv een video van 100MB 1: interngeheugen? 2: harde Schijf?

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
in: Hardware

Antwoorden (2)

Hangt er vanaf. Als hij groot is door lengte, RAM.
Maar als hij bijv. groot is door de kwaliteit (Full HD), dan moet je naar een goede videokaart kijken.
Natuurlijk moet je ook een goede processor hebben. Ik zou zeggen minimaal Core i5.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Op volgorde:

1: Processor performance!
.
2: Grafische kaart
3: Intern geheugen
4: Harddisk

Reden:

Videos zijn over het algemeen sterk gecomprimeerd en moeten bij het bewerken dus worden uitgepakt, bewerkt en weer ingepakt. Al deze zaken worden door de CPU gedaan (hoewel er wel een verschuiving plaatsvindt naar de videokaart, maar dat terzijde). Bij videobewerking telt iedere MHz van de CPU en het aantal cores (als de software multithreading ondersteunt..) :-)

Grafische kaart: tijdens het bewerken wordt de video ook op het scherm getoond. Als de video-kaart traag is, levert dit in het hele look&feel een vervelende vertraging op. De meeste grafische kaarten kunnen dit prima aan, hoor. Minder geschikt: grafische kaart in de chipset, met gedeeld geheugen.

Intern geheugen: belangrijk, maar 100 MB is tegenwoordig niet echt schokkend te noemen voor het intern geheugen. Past makkelijk. Bandbreedte is wel belangrijk, maar dat hangt erg nauw samen met je processor performance.

Harddisk: Video's zijn over het algemeen grote lineaire bestanden. Hier zijn harddisks heel goed in. Tuurlijk, snelle disk helpt, maar zal niet de doorslag geven.

Ik hoop dat dit helpt?