vlekken op laptop beeld

Goedendag iedereen.

Ik heb een laptop.
Maar sinds kort zitten er zwart en witten vlekken in het beeld
Het is een Targa traveller 1534.
Weten jullie misschien wat er mis kan zijn of hoe ik hem kan resetten.
Alvast bedankt voor jullie hulp.

Groetjes Metin.

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
in: Hardware
1.9K

Antwoorden (3)

Heb je nog garantie? Als je niet hebt schoongemaakt met chemische middelen die niet bedoeld zijn voor een laptopscherm kan je het waarschijnlijk gewoon laten repareren binnen je garantieperiode.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
hoi Thenokel,

ik neem aan dat het geen vuilvlekken zijn, maar vlekken die in het beeld worden gegenereerd.
sluit een externe monitor aan, en schakel die in.
meestal met Functie toets en F5.
daarmee schakel je om tussen laptop, laptop+ externe monitor, en Externe monitor.

wanneer je op de externe monitor ook dezelfde vlekken hebt, dan worden de vlekken door de videokaart of anderszins veroorzaakt.

heeft de externe monitor geen vlekken, dan ligt het aan het LCD scherm van de laptop.

hangt van type af, of het mogelijk is om die zelf te vervangen, dan wel door een specialist laten vervangen.

internet, kostprijs vragen, (laten) monteren of de laptop in de toekomst met externe monitor gebruiken, als een stationaire PC.

ik heb ook een laptop met kapot scherm, een externe monitor (en meteen ook een extern muit en toetsenbord) en het werkt al vele jaren perfect!

groeten, Dré
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
ook voor jou, Dré;
repareren kan door het scherm volledig te vervangen (het is een niet zo grote klus, heb het zelf al enkele malen gedaan, je hebt een beetje handigheid nodig)
; de CCFL (+/-20euro?) kan je apart vervangen, maar de kans op slagen is klein; het is een erg kwetsbaar item, en moeilijk te vinden apart.
beye!
van de LIDL ? :-) zo te zien is je laptop van 2008-2009? dus geen garantie meer lijkt me. anders retour verkoper!
_____
het is heel waarschijnlijk de CCFL (soort TL buisje net achter je TFT scherm) die aan het stuk gaan is, het zal in de loop v d tijd slechter worden...
_____
zoals de vorige email; met extern scherm gebruiken, OF;
REPAREREN door het scherm volledig te vervangen (het is een niet zo grote klus, heb het zelf al enkele malen gedaan, je hebt een beetje handigheid nodig)
; de CCFL (+/-20euro?) kan je apart vervangen, maar de kans op slagen is klein; het is een erg kwetsbaar item, en moeilijk te vinden apart.
______
kostprijs stukken; makkelijk op ebay te vindeneen volledig nieuw scherm kost bijna 90 euro (een redelijke prijs; ik heb een 15.4" 1900x1200 laptop scherm en dat kostte 260 euro...) kijk voor de jouwe maar even op ebay;
ebay nr 320584373527 Display Targa Traveller 1534, 15,6", 1 CCFL, nagelneu Größe: 15,6", 39,62 cm
Auflösung: WXGA HD, 1366 x 768 Beleuchtung: 1 CCFL...
______
succes!

Toegevoegd na 3 minuten:
70euro en bijna 90euro met verzending