Hoelang moet je wachten voordat je je pc kunt open maken?

Ik wil m'n pc stofvrij maken, maar hij heeft een half uur geleden aangestaan. Is het al veilig om hem open te maken? Zit niet te wachten op een schok...

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
in: Hardware
1.3K

Het beste antwoord

Niet :)

Sommige mensen hebben zelfs altijd hun computer open. wat wel handig is, is om je verwarmingsbuizen aan te raken voor je belangrijke onderdelen van je computer aanraakt. Zo raak je statische energie kwijt.

Zelfs afkoelen is eigenlijk niet nodig overigens, tenzij je computer erg oververhit is.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden

Andere antwoorden (5)

met een normale computer kan het altijd wel, maar ik zou de computer eerst laten afkoelen en de stroom er af halen!
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
ja, maar trek wel de stekker eruit.
eigenlijk als ik iets inbouw( dvd-rom speler, brander, videokaart) wacht ik 1 seconden
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Nog een tip is om, nadat je de stekker eruit hebt gehaald, jezelf even te ontladen door een kaal stukje van een buis van de verwarming aan te raken voordat je met de pc aan de gang gaat.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Het is geen antwoord maar wel een belangrijke tip.

Zo gauw jij de computer openmaakt dan vervalt de garantie. Dus als jij nog garantie heb en je maakt je computer dus open vervalt die.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Dat wachten is ontstaan, omdat je moet zorgen dat de schijf stil staat en de arm eventueel in de parkeerstand staat.

Toegevoegd na 35 seconden:
Trek wel de stekker eruit.