Gaat de batterij van mijn sony netbook langer mee als ik hem thuis gewoon op stroom zet en alleen als ik buiten de deur zet op batterij?

(dus bij thuisgebruik stekker in het stopcontact en buiten de deur niet) Ben benieuwd!

Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
in: Hardware

Het beste antwoord

Zeker wel.
Er van uit gaande dat je bij thuisgebruik dan de batterij verwijderd wanneer je de laptop op netstroom gebruikt.

Ik spreek uit ervaring met diverse modellen van Dell en Hewlett Packard.
Niet zozeer uit ervaring met Vaio's.

Toegevoegd op 19-06-2009 07:53:26
Wat ook zeer belangrijk is, is om de batterij zo af en toe helemaal leeg te laten lopen.
Dus niet steeds als hij op de helft is weer meteen op stroom zetten om op te laden.
Dit is zeker 'in het begin' belangrijk om de batterij maximaal efficient te laten worden.
Staat vaak ook vermeld in de handleiding: niet alleen bij laptopaccu's, maar bij oplaadbare batterijen in het algemeen.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden

Andere antwoorden (3)

Bij een batterij geldt:

Je moet hem VOL houden.

Voor de rest maakt, het nauwelijks uit hoe vaak je hem gebruikt.
Dus als je hem leeggemaakt hebt, dan moet je hem zo snel mogelijk weer aan het infuus hangen.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Als je de batterij thuis in de diepvries legt, dan gaat die nog veel langer mee... Dus thuis stroom erin, batterij eruit en in de diepvries, buitenshuis net voordat je weggaat, opladen en dan helemaal leeg trekken... Een heel klein beetje opladen en dan thuis weer in de vriezer... enz enz...

Dat is echt de meest charmante methode om de levensduur optimaal te rekken...
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Klopt, maar zorg er dan vooral wel voor dat er geen vocht bij komt. Dus in een compleet geseald zakje. Het liefst nog vacuum ook.
AWM
14 jaar geleden
Dit verhaal klopt niet.
De mate van spontane zelfontlading van NiMh accu's neemt af met de temperatuur. Dus, de accu zal zichzelf in de koelkast minder snel ontladen. Maar dat zegt helemaal niets over de levensduur van de accu. Diepvries is echt af te raden, als je dit nuttig vindt is de koelkast de aangewezen plek.
Kijk eens naar onderstaand antwoord op een recente CNET forumdiscussie hierover. Daar wordt gesuggereerd de batterij alleen te gebruiken als je 'm nodig hebt.