Voor het bouwen van een nieuwe pc, welk moederbord kan continue belasting het beste aan?

het liefst heb ik 7 applicaties tegelijk open en dan nog even een game erbij... pitfall, of harry potter, of empire earth...

maar, het belangrijkste is dat het ding altijd de hele dag aanstaat. zomer en winter. vandaar.

elke hulp wordt gewaardeerd! thanks!

Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
in: Hardware

Het beste antwoord

Dat ligt meer bij de processor en het moederbord is de doorkoppeling. Met meer cores kun je in principe meerdere processen onafhankelijk van elkaar laten lopen.

Het gaat er dan ook om welk besturingssysteem daar het beste me om kan gaan; Het gebruik maken van multi-cores.

Als je eens naar tweakers best buy guides gaat kijken. Dan kom je al een heel eind. Dat is namelijk het beste spul voor de beste prijs. Ze kijken en beargumenteren op de prijs/kwaliteit verhouding.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden

Andere antwoorden (2)

Wat is het budget ?

Toegevoegd op 18-06-2009 14:32:55
je hebt genoeg keuze
Bijvoorbeeld:

GigaByte GA-EX58-UD4P
Gigabyte GA-MA790XT-UD4P
GA-MA78GM-UD2H

maar je moet niet alleen naar het moederbord kijken, ook de processor enz. speelt een grote rol.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Mijn PC staat al jaren de hele dag aan en werkt prima. Zit niks bijzonders in. Het enige wat ik zo 1 x per 1,5 jaar moet vervangen is de voeding en waar ik voor gekozen heb is een tower kast in verband met warmte ontwikkeling en het kunnen ademen van de apparatuur. Hardware als moederborden en videokaarten en zo zijn eigenlijk niet kapot te rammen.