Ik heb een nieuwe computer hier zitten 2 netwerkkaarten in wat kan ik hier mee ?

Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
in: Hardware
3.9K

Het beste antwoord

- Je kunt je computer bijvoorbeeld als router configureren.
- Je kunt zorgen dat je 2 verschillende netwerken kunt bereiken.
- Je kunt ook internet doorlussen naar een andere pc (eigenlijk router functie).
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden

Andere antwoorden (3)

Dan kun je twee netwerken tegelijk aan hebben staan...
Twee afzonderlijke netwerken...
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Je kunt een netwerk gebruiken vor een vaste internetverbinding en de andere om te koppelen aan een andere PC.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Dat ligt aan het type netwerkkaart. In mijn laptop zit een bluetooth, ethernet, wifi en O2 HDSPA kaart. Dat zijn allemaal netwerkkaarten waarmee je verbinding kan maken met draadloze of bedrade netwerken.

Als je twee ethernet kaarten (voor een bedraad netwerk) in een PC hebt zitten dan heeft dat voor de gemiddelde gebruiker weinig nut, tenzij je de ene netwerkkaart via een netwerkkabel met de internet router verbind en de andere ethernetkaart met een netwerkkabel met een andere PC. Met de juiste instellingen heb je dan op beide PC's internet. Dat kan ook door een draadloze of bedrade router aan te sluiten op het internetmodem (ADSL modems hebben meestal al een ingebuwde router).

Als je de tweede netwerkkaart niet gebruikt kan je deze eventueel uitschakelen in het configuratiescherm voor netwerken.