Waarom wordt een iPad niet warm tijdens het gebruik?

Terwijl een laptop altijd dmv een fan gekoeld moet worden!

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
in: Hardware

Antwoorden (2)

O.a. doordat de chip een A4 1-Ghz. chip is.

In mijn laptop zit een QuadCore intel i7 op driedubbele snelheid. Die snelheid kost warmte en zo'n chip kan al snel 80 graden worden. Hoe sneller de chip, hoe meer warmteproductie.

Verder zijn er geen draaiende delen zoals een harddisk.

Als je de iPad in de volle zon gebruikt, dan kan die wel degelijk te warm worden.

Toegevoegd na 3 minuten:
Dus eigenlijk klopt je vraag niet dat de iPad niet warm wordt.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Als eerste doet deze vraag me denken aan het feit dat er totaal geen bewegende delen in een iPad zitten. Hier lijkt me het geheugen ed gelijkaardig met het ramgeheugen van een computer.
Daarentegen een computer bevat bewegende delen als bijv. harde schrijf, cd-rom drive ect.

Ondanks dit alles weet ik dat bijv. de processor van het moederbord super warm kan worden. Dat zal de iPad toch oo hebben ;)