Video card in pc stoppen

Hallo iedereen.

Ik heb bij me oom een pc van 3 jaar oud.
Kan ik daar gewoon een nieuwe video card in zetten ?

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
in: Hardware

Antwoorden (6)

Dit kan, je moet er wel rekening mee houden welke soort poort er op het moederbord zit (AGP, Pci, PciE)
Bronnen:
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Download anders CPU-Z. Geen installatie nodig. Ga dan naar het tabblad Graphic of iets dergelijks. hier vind u informatie over uw videokaart. Kijk anders voor de zekerheid ook even bij het tabblad Motherboard of dergelijks. Hier vind u dus informatie over uw moederbord. Als u deze informatie opslaat (dus in uw hersenen), kunt u kijken naar een nieuwe videokaart. Verder nog veel succes.

Toegevoegd na 1 minuut:
sorry maar ik was de link vergeten. Excuses hiervoor. U kunt de link vinden bij "Bron".
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Over het algemeen kan dat wel, je oom heeft een pc van 3 jaar oud met waarschijnlijk een PCIe videokaart.

Je moet rekening houden met het moederbord, type videokaart en wat de meerwaarde moet zijn voor een nieuwe videokaart.
Daarnaast moet je er rekening houden dat je zelf niet geaard bent, want dan kan je alle op je moederbord kapot maken.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Klopt helemaal in dit geval zal het wel meevallen.
3 jaar oud? Ik denk eerder dat er dan een AGP-slot inzit, die werden toen veel verkocht, of het moet toendertijd een heel modern duur systeem zijn geweest?
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
hoi Thenokel,

een nieuwe videokaart, uiteraard kan dat, maar zoals anderen al mailen, kijk naar de combinatie Mbord en huidige kaart.
vraag je vooraf of het vervangen van de kaart wel het gewenste effect geeft, want een ketting is zo sterk als de zwakste schakel. in een oude computer een nieuwe kaart stoppen heeft niet zo veel resultaat als deze kaart in een nieuwe computer.
wat wil je met die nieuwe kaart bereiken?
snellere beeldwisselingen? hogere resolutie?
vooral dat laatste is voor een oude PC een grote belasting.

ik heb even naar je profiel gekeken, toen ik zo oud was als jij moest ik heel voorzichtig met mijn geld omgaan.
even doorsparen voor een PC met optimale samenstelling van de componenten lijkt me verstandiger.
ondertussen fijn bezig zijn met deze computer.

voor 'normale' zaken is elke PC goed, voor snelle games moet je hogere eisen stellen. vermoedelijk wil jij snel gamen.

veel speel plezier,
groeten, Dré
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
download everest.kan je alles zien van je systeem