Wie heeft tips voor een digibeet proof laptop?

Hoe eenvoudiger hoe beter. Eigenlijk vooral om internet op te kunnen. Misschien uiteindelijk skypen oid. Maar het gaat om iemand van 79, die bang is voor muizen (zowel de beesten als de computermuizen ;-)

Een apple? Vanwege stabielere omgeving met minder virussen enzo? Of juist niet?

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
in: Hardware

Het beste antwoord

Misschien is een SimPC iets. Hiermee kan iemand internetten, mailen, skypen en foto's bekijken. De gebruiker kan zelf niets installeren. Dit is zowel een voordeel als nadeel. Voor iemand van 80 die niets van computers weet is dit (waarschijnlijk) een voordeel. Alle onderhoud gaat automatisch en de gebruiker betaalt hiervoor zo'n €10 per maand.

Wikipedia: "SimPC wordt voornamelijk gebruikt door mensen die weinig willen weten van de achterliggende technieken en vooral niet voor verrassingen willen komen te staan. In de praktijk zijn dat vooral ouderen, die pas op latere leeftijd de computer gaan gebruiken. De bediening gebeurt daarom via een menu met extra duidelijke knoppen, waarbij bij elke knop de functie precies is aangegeven met een afbeelding en een tekst."

Toegevoegd na 4 minuten:
Er is zowel een desktop, touch-screen als laptopvariant.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden

Andere antwoorden (2)

Is een iPad niks?
Als het echt alleen voor internetten en Skype is.
Makkelijke bediening met de vingers en ook erg leuk voor foto's.
En er zijn geen virussen.
Een Apple Mac is nog best moeilijk hoor voor iemand die weinig van computers weet.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Oeps haha.
Idd niet gelezen.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
precies ;-) hihi, had het er misschien even bij moeten zetten.
Vooral het probleem van niet al te vaste hand meer hebben speelt mijn vader parten bij een ipad of tab. (zou dan opgelost moeten worden met los toetsenbord erbij, is ook nog een te overwegen optie)
Was dus toch niet gek dat ik eerst al die vraag had gesteld. LOL bedankt in ieder geval.
De simpc is gemaakt voor senioren.
Ook de simtop.